شناسهٔ خبر: 64665021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

حمله موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل و داعش در سوریه

گروه امنیتی: فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: با دعای ملت شریف ایران دست انتقام الهی گریبان جنایتکاران را گرفت.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک عملیات ترکیبی در پاسخ به جنایات گروه‌های داعشی تکفیری که عده کثیری از هموطنان ما را در کرمان به خاک و خون کشیدند توانستند از جنوبی‌ترین نقطه کشور یعنی از فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری یکی از مقر‌های مهم گروهک‌های تکفیری را در منطقه تحت اشغال آن‌ها در ادلب سوریه مورد اصابت قرار بدهند.فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: به صورت همزمان توانستند گروه دیگری را در منطقه شرق فرات که مرکز داعش است مورد اصابت قرار داده و تعدادی از داعشی‌ها را به درک واصل کردند.وی افزود: همچنین بصورت همزمان در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در سوریه موفق شدیم با ۱۱ فروند موشک بالستیک مقر آن‌ها را منهدم کنیم.جزئیات بیشتر را در ادامه می خوانید:

صاحب‌خبر -

بیانیه سپاه
سپاه پاسداران در توضیح هدف قرار دادن مقر تروریست ها 4 اطلاعیه صادر کرده که در بخشی از آنها آمده است: در پاسخ به جنایات اخیر تروریستی دشمنان ایران اسلامی مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه با موشک‌های بالستیک سپاه مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد. در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی ، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر ؛ به ویژه داعش، در سرزمین های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.همچنین مقر موساد در اقلیم کردستان عراق هدف حمله قرار گرفت.نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز گذشته عملیات موشکی علیه مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با اقدامات تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش را با موفقیت کامل انجام دادند.

قالیباف:دوران بزن  
و در رو گذشته است
 محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس در توئیتر خود با اشاره به حمله شب گذشته سپاه به اقلیم کردستان عراق نوشت: دست و بازوی برادرانم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجاهدان نستوه در سراسر منطقه را می‌بوسم که به آمریکا، رژیم صهیونیستی و  تروریست‌های حامی آنها مجدداً و با قدرت یادآوری کردند که دوران بزن در رو مدت‌هاست تمام شده است.
آمریکا از حاکمیت ملی عراق 
حمایت می کند
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، گفت: «ما با حملات موشکی غیرمسئولانه ایران که ثبات عراق را به مخاطره می‌اندازد، مخالفیم.» وی افزود: «ما از تلاش‌های دولت عراق و اقلیم کردستان برای برآورده کردن خواسته‌های مردم عراق حمایت می‌کنیم.»همچنین آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت ایالات متحده، حملات موشکی سپاه به شمال عراق و شمال سوریه را بررسی کرده و اطمینان یافته است که هیچیک از پرسنل یا تأسیسات آمریکایی در این حملات هدف قرار نگرفته است.   واتسون با بیان اینکه ایالات متحده با مقامات دولت عراق و اقلیم کردستان در تماس است افزود:«آمریکا  از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند.»

عراق: تجاوز به حاکمیت ما است
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده است، گفته است که دولت عراق در پاسخ به حملات ایران، «همه گام‌های قانونی از جمله شکایت به شورای امنیت سازمان ملل را انجام خواهد داد».  عراق افزود که این حمله تجاوز به حاکمیت عراق و امنیت مردم عراق و سوء استفاده از حسن همجواری و امنیت منطقه  بود. این بیانیه افزوده است که شورای وزیران کمیته‌ای به ریاست مشاور امنیت ملی عراق برای بررسی این حادثه و جمع آوری اطلاعات مربوطه برای حمایت از موضع دولت در سطح بین المللی تشکیل داده است.

واکنش وزارت امور خارجه
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در خصوص اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه مرکز وابسته به موساد در اربیل و مقر وابسته به تروریست‌ها در ادلب گفت: اقدام صورت گرفته، در راستای دفاع مقتدرانه از حاکمیت و امنیت کشور، مقابله با تروریسم و بخشی از مجازات عادلانه جمهوری اسلامی علیه متجاوزان به امنیت کشور بود.

چهار کشته و شش مجروح
شورای امنیت اقلیم کردستان عراق مدعی شده که در ساعت 11 و 30 دوشنبه شب سپاه ایران شماری از مناطق در اربیل را هدف موشک بالستیک قرار داد که طی آن دست‌کم 4 شهروند غیر نظامی کشته و 6 تن زخمی شدند.

عراق سفیر خود را از تهران فراخواند
عراق روز گذشته اعلام کرد که سفیر خود را از تهران برای مشورت فراخوانده است.در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است: «نصیر عبدالمحسن برای رایزنی در زمینه حملات اخیر ایران به اربیل (پایتخت اقلیم کردستان) که در آن، تعدادی کشته و زخمی شدند، فراخوانده شد.»

احضار کاردار ایران به وزارت خارجه عراق
وزارت خارجه عراق اعلام کرد که ابوالفضل عزیزی، کاردار ایران در بغداد را احضار و یادداشت اعتراضی را به وی تسلیم کرده است. به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) بغداد در این یادداشت اعتراضی حمله ایران به مناطقی در اربیل را شدیدا محکوم کرده است. این یادداشت توسط محمدرضا الحسینی، رئیس اداره کشورهای همسایه در وزارت خارجه عراق به کاردار ایران تسلیم شد. وزارت خارجه عراق تاکید کرد که این حمله نقض آشکار حاکمیت عراق بوده و مغایر با اصول حسن همجواری و قوانین بین المللی است و امنیت منطقه را تهدید می کند.

فراخوان برای اعتراض
امید خوشناو، استاندار اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، خواستار تظاهرات اعتراضی در مقابل دفتر سازمان ملل شد. به گزارش رووداو، وی از شهروندان خواست برای محکوم کردن حمله ایران، مقابل مقر سازمان ملل تظاهرات اعتراضی کنند.

نظر شما