شناسهٔ خبر: 64625208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادغام برنامه طب ایرانی در نظام سلامت

براساس دستورالعمل وزارت بهداشت طب ایرانی در نظام سلامت ادغام شد.

صاحب‌خبر -
ادغام برنامه طب ایرانی در نظام سلامت
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست گروه جوانی جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت:  با توجه به اینکه در سال‌های اخیر در کنترل بیماری‌های واگیر موفق بوده‌ایم، تغییر سبک زندگی، تغییر الگوی تغذیه‌ای، کم تحرکی و تغییر الگوی خواب موجب شده که بیماری‌های غیرواگیر و مرگ‌ومیر ناشی ازآن‌ها افزایش پیدا کند.
 
 دکتر مریم مردانی افزود: افزایش دانش، اصلاح نگرش مورد نیاز برای داشتن شیوه زندگی سالم براساس آموزه‌های طب ایرانی از اهداف این برنامه است و این برنامه برای جمعیت بالای ۶ سال اجرا می‌شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه شامل آموزش به تمام رده‌های پیش‌بینی شده از سطح مراقبین سلامت در پایگاه‌های بهداشتی و بهورزان در خانه‌های بهداشت تا کارشناسان مراکز خدمات جامع سلامت و پزشکان مراکز است که تا پایان سال باید انجام شود.
 
دکتر مردانی همچنین با اشاره به تاکید سازمان جهانی بهداشت به کاربرد گسترده گرایش مردم به طب‌های سنتی و مکمل در دنیا در حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری، سهولت دسترسی و کاهش هزینه‌ها افزود: اجرای این برنامه در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به صورت حضوری و غیرحضوری تا پایان سال ارائه می‌شود و از ابتدای سال آینده مرحله اجرایی برنامه آغاز می‌شود.

نظر شما