شناسهٔ خبر: 64625146 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان امروز آغاز می‌شود

دونالد ترامپ ترجیح می‌دهد پیش از آغاز دادگاه هایش که در برخی از آن‌ها ممکن است با مجازات حبس هم مواجه شود، از پیروزی خود در انتخابات مقدماتی اطمینان پیدا کند.

صاحب‌خبر -

 

انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان امروز آغاز می‌شود

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان آمریکا امروز در ایالت آیوا آغاز می‌شود.

آیا دونالد ترامپ در دور اول همه رقبای خود را حذف خواهد کرد؟ آیا نیکی هیلی یا ران دی سانتیس شگفتی می‌آفرینند؟ انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان امروز (دوشنبه) در ایالت آیوا آغاز می‌شود.

دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا که چهار بار در دستگاه قضایی درمورد جرائم گوناگون تفهیم اتهام شده است، برای نخستین بار از زمان ترک قدرت، با قضاوت رای دهندگان مواجه خواهد شد. میلیاردر ۷۷ ساله برای پیروزی در این انتخابات سرنوشت ساز، خوب حرکت کرده است: بر اساس نظرسنجی‌ها او یکی از بزرگ‌ترین پیشتازی‌ها را نسبت به رقبای خود دارد یعنی حدود ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی‌ها او را انتخاب کرده اند. او می‌تواند به ارتشی از داوطلبان تکیه کند که ماه‌ها در گوشه و کنار آیوا برای بسیج رای‌دهندگان تلاش کرده‌اند.

اما در آخرین لحظه معادلات فرد پیشتاز جمهوری خواهان به هم می‌ریزد: موجی از سرما و کولاک این ایالت را فرا گرفته و دمای هوا به منفی ۳۰ درجه رسیده و بیشتر راه‌ها و جاده‌ها یخ بسته است. آیا رای گیری لغو می‌شود؟

آیا رای دهندگان هوادار ترامپ که متقاعد شده اند نامزد انتخابی آن‌ها پیروز میدان می‌شود، برای حضور در دفاتر رای گیری در این شرایط، انگیزه کافی دارند؟

پنج نامزد برای بستن راه او به کاخ سفید با هم رقابت می‌کنند، اما به نظر می‌رسد تنها دو نامزد همچنان بخت و اقبالی برای پیروزی داشته باشند. نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، تنها نامزد زن این رقابت‌ها به تازگی در نظرسنجی‌ها پیشرفت‌هایی داشته است. محافل تجاری این زن پنجاه ساله را به شدت تحسین می‌کنند.

ران دوسانتیس فرماندار فلوریدا که مواضع حیرت آوری در مورد مهاجرت و سقط جنین اتخاذ کرده است، دیگر نامزد جمهوری خواهان محسوب می‌شود که بخت و اقبالی برای پیروزی دارد و در ماه‌های اخیر، به ۹۹ شهرستان ایالت آیوا سفر کرده است تا برای خودش تبلیغ کند.

اگر ترامپ به پیروزی اعلام شده در آیوا دست پیدا نکند، تصویر شکست ناپذیر او در ادامه این رقابت به خطر می‌افتد. انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان هفته آینده در ایالت نیوهمپشایر پی گرفته خواهد شد.

دونالد ترامپ ترجیح می‌دهد پیش از آغاز دادگاه هایش که در برخی از آن‌ها ممکن است با مجازات حبس هم مواجه شود، از پیروزی خود در انتخابات مقدماتی اطمینان پیدا کند.

نظر شما