شناسهٔ خبر: 64620804 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هزینه بیش از ۵۰ میلیارد تومان از مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در جزیره هرمز

استاندار هرمزگان گفت: بیش از ۵۰ میلیاردتومان از مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در جزیره هرمز هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست شورای فرهنگ عمومی هرمزگان در جزیره هرمز گفت: نصب تصاویر شهدا، کف پوش خیابان و معابر، جدا سازی منازل شهروندان و زیر زمینی کردن کابل‌های برق از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در جزیره هرمز است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای جزایر دارای ساختار قانونی خاصی است افزود: درخواست ارتقای جزیره هفت هزار نفری هرمز به شهرستان در تقسیمات کشوری صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان طرح‌های زیر ساختی آب، رینگ دور جزیره و دیوارساحلی را از مهم‌ترین مصوبات برای آبادانی این جزیره نام برد و گفت: از ۴۹ مصوبه تاکنون ۴۲ مصوبه آن به پایان رسیده است.

دوستی با اشاره به اینکه نماد‌های هویتی جزیره را پررنگ کنیم افزود: با هجمه‌های دشمن اگر این نماد‌ها پررنگ نشود فرهنگ عمومی منطقه از بین می‌رود.

وی گفت: باید نماد‌های هویتی را پررنگ کنیم و از ظرفیت پررنگ مردمی استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده، ولی فقیه در هرمزگان هم در این نشست گفت: توسعه فعالیت‌های سالم گردشگری در جزیره هرمز زمینه ساز شکوفایی اقتصاد مردم جزیره است و در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گیرد.

وی افزود: جزیره هرمز در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید را در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی متناسب با جمعیت خود تقدیم انقلاب کرد و به عنوان نماد مقاومت در کشور شناخته می‌شود.

عبادی زاده با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به جزیره هرمزگفت: راه اندازی قرار گاه فرهنگی و اجتماعی جزیره هرمز باید در دستور کار مسئولان باشد.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان افزود: سند جامع تحول فرهنگی جزیره هرمز که در استانداری استان تهیه شده است باید به عنوان چراغ راه دستگاه‌ها و با مشارکت مردم استفاده شود.

نظر شما