شناسهٔ خبر: 64606313 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طوفان الاقصی پاسخی مشروع و قاطع به رژیم صهیونیستی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به آیه ۳۹ سوره حج گفت: طوفان الاقصی پاسخی مشروع و قاطع در مقابل سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی است.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز ۲۴ دی در همایش «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری»، اظهار کرد: این همایش درصدد است با بررسی تحولات جاری منطقه و جهان و جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی و همپیمانانش که منجر به کشتار هزاران کودک و زن و انسان بی گناه، ده‌ها هزار مجروح و ویرانی خانه‌ها و آوارگی صد‌ها هزار نفر شده است، با اعلام حمایت از همه گروه‌های مقاومت و بخصوص از حماس و جهاد اسلامی و همبستگی با ملت مظلوم فلسطین تا توقف این جنایات و احقاق حقوق کامل آن‌ها را همراهی کند.

وی با اشاره به آیه ۳۹ سوره حج گفت: طوفان الاقصی پاسخی بدیهی، مشروع و قاطع در مقابل سیاست‌های نژادپرستانه و تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی است. از پایداری و جهاد مردم مظلوم و مقتدر غزه به خاطر این عملیات مشروع و تاریخ ساز که نماد شکستن بغض نهفته ملت فلسطین و پاسخ به ۷۰ سال جنایت رژیم صهیونستی و سکوت جهانی در قبال آن است تجلیل کرد و ایمان و مقاومت آن‌ها را ستود.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی مسئله فلسطین وقدس شریف را موضوع وحدت بخش جهان اسلام دانست و افزود: امرز غزه نماد تقابل حق و باطل و خط مقدم مواجهه جبهه استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل با امت اسلامی و نقطه عطفی در مناسبات جهانی و تمدنی در دنیای معاصر است و هرگونه غفلت، سکوت و خیانت به فلسطین و غزه ظلمی آشکار به اهداف و آینده اسلام و بلکه آرمان‌های مشترک انسانی و فطری است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری براساس آیه شریفه ۳۲ سوره مائده، خواستار توقف فوری حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان شد و ادامه داد: آتش بس فوری و دائم در تمامی اراضی اشغالی فلسطین بخصوص در نوار غزه و توقف کشتار انسان‌های بی گناه امری واجب نزد وجدان‌های بیدار مردم آزاده جهان است و ضروری است هرچه سریعتر محاصره تحمیلی قطع شود.

وی از رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه سخن گفت و افزود: همه ادیان الهی و مذاهب اسلامی و قوانین بین المللی و وجدان‌های بیدار انسان‌های آزاده جهان بر احقاق حقوق اولیه مردم فلسطین و غزه برای تامین سرپناه، آب و غذا و جلوگیری از آواره کردن آن‌ها از خانه هایشان و محروم کردن آن‌ها از دسترسی ایمن به کمک‌های بشردوستانه تاکید دارند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی همچنین از ضعف و ناتوانی نهاد‌های بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل در جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی ابراز تاسف و بر تصویب قطع نامه‌هایی برای جلوگیری از تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی و تقبیح اعمال حامیان آن‌ها و ضرورت تحول در نظام بین الملل تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا در حمایت از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی در قالب کمک‌های اقتصادی و تسلیحاتی را محکوم کرد و گفت: ممانعت از آتش بس توسط آمریکا سبب اصلی اقدام جبهه مقاومت است، ضمن حمایت از اقدام تقابلی جبهه مقاومت بخصوص اقدام شجاعانه مردم و دولت یمن در برابر امریکا و اسرائیل غاصب و همچنین مقاومت کشور‌های لبنان و سوریه نسبت به هرگونه جنایت جنگی توسط امریکا و هم پیمانانش در حمله به خاک یمن، لبنان و سوریه هشدار می‌دهیم که این امر می‌تواند به جنگی گسترده در منطقه تبدیل شود.

گفتنی است: گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهر برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه در جنوب فلسطین علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذر برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان رژیم صهیونیستی و حماس آتش بس موقت برای تبادل اسرا برقرار شد. این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است تاکنون ۲۳ هزار و ۸۴۳ فلسطینی طی ۹۹ روز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده و بیش از ۶۰ هزار و ۳۱۷ نفر زخمی شده اند.

همایش «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» ساعاتی پیش با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام از ده‌ها کشور در هتل پارسیان استقلال آغاز شد. ­

 

<div id="video-display-embed-code_10677698"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4121882/10677698?width=600&height=300"></script></div>

نظر شما