شناسهٔ خبر: 64594109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل اقتصاد و دارایی اردبیل مطرح کرد؛

ضرورت ثبت نام تمامی صاحبان کسب و کار برای شناسه یکتا

اردبیل - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: داشتن شناسه یکتا برای همه صاحبان کسب و کارها الزامی است لذا از سال ۱۴۰۳ مجوز کاغذی تمامی فعالان اقتصادی باطل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژاد محمد عصر شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت ثبت نام تمامی صاحبان کسب و کار برای شناسه یکتا اظهار کرد: داشتن شناسه یکتا برای همه صاحبان کسب و کارها الزامی است لذا از سال ۱۴۰۳ مجوز کاغذی تمامی فعالان اقتصادی باطل خواهد شد.

وی با بیان اینکه درگاه ملی مجوزها تحت مدیریت هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار تنها مرجع رسمی اعلام شرایط در این حوزه است، افزود: متقاضیان سرمایه گذاری با داشتن شرایط لازم، می‌توانند با استفاده از این درگاه، از طریق اینترنت طی مدت زمانی ۴۸ ساعت الی ۱۵ روز صاحب مجوز کسب و کار خود شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل شفاف سازی و سهل کردن شرایط، مدارک، زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب‌وکارها را کارکرد اصلی این درگاه عنوان کرد و گفت: در ۹ ماهه گذشته سال‌جاری ۲۴ هزار و ۱۰۱ درخواست صدور مجوز سرمایه گذاری در این درگاه برای اردبیل ثبت شده است که ۱۴ هزار و ۱۲۹ مورد مجوز سرمایه گذاری صادر و ۹۴۴ مورد از متقاضیان انصراف داده‌اند.

نژادمحمد با اشاره به گذشت دو سال از راه اندازی درگاه ملی مجوزها افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی دخیل در صدور مجوز به این درگاه متصل و حدوداً صددرصد مجوزهای کسب‌وکار از طریق این درگاه صادر می‌شوند که این درگاه به منظور تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار کشور اجرایی شده است و برخی شروط ناهنجار در فرآیند صدور مجوزها حذف شده است و هم اکنون شاهد تسهیل روند صدور مجوزها هستیم.

وی به امکان ثبت شکایت متقاضیان در درگاه ملی اشاره کرد و ادامه داد: در صورتی که متقاضیان دریافت مجوز از زمان یا پاسخ دریافتی نارضایتی داشته باشند می‌توانند شکایت خود را در سامانه درگاه ملی شکایت خود را ثبت کنند.

نظر شما