شناسهٔ خبر: 64573441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

انتخابات مظهر مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است

بوشهر-ایرنا- امام جمعه بوشهر گفت: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری است که حضور پرشور و با بصیرت در این عرصه حائز اهمیت و مایه اقتدار نظام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: حضور در انتخابات ادامه خط سرخ شهدا و این انسان‌های آسمانی است که باید به آن توجه راهبردی شود.

وی بیان کرد: دشمن همواره در صدد بوده تا در مقاطع سرنوشت ساز مردم را از صحنه مدیریت و تصمیم در سرنوشت خود حذف کند ولی این مردم عزیز با هوشیاری و تابعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری همیشه در صحنه بوده و هستند و در انتخابات آینده یک حضوری حماسی خواهند داشت.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: دشمنان بدانند مردم کار بزرگ انقلاب عظیم شان که ادامه جهاد تبیین و جریان کربلا است را پرشور و حماسی دنبال کرده و انقلاب را تنها نخواهند گذاشتند که این همراهی بدون تردید منجر به امید و امیدواری برای انقلاب و انقلابیون و همچنین یاس و ناامیدی برای دشمنان خواهد بود.

صفایی بوشهری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم بیان کرد: سیاست راهبردی امام راحل(ره) آوردن مردم به صحنه بود ولی دشمن رویه برعکس دارد.

ادامه داد: در نظام اسلامی مردم از مولفه‌های اصلی قدرت بوده و در صحنه‌های سرنوشت ساز مانند هشت سال دفاع مقدس و انتخابات تمام توطئه‌های دشمن را نقش برآب کردند.

صفایی بوشهری افزود: دشمن اکنون در تلاش برای مشارکت نکردن مردم در صحنه انتخابات است و باید نخبگان و کسانی که دارای ظرفیت هدایت جامعه هستند در این عرصه جهت دهی دقیق به مردم داشته باشند.

وی اظهار کرد: جهان استکبار به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در مردم به نظام هستند چراکه بزرگ‌ترین خطر برای جامعه ناامیدی و تسلیم شدن است.

صفایی بوشهری افزود: مردمی که در تمام صحنه‌های همراه نظام خود بود حتی یک لحظه نظام و انقلاب را تنها نخواهند گذاشت و حضور آنها در هندسه تصمیم‌سازی و مدیریت بسیار مهم و راهبردی است.

وی گفت: یکی از نشانه‌های پیروزی یک نظام، حضور مردم در خط مقاومت است که نمونه بارز آن بحران مدیریت اجتماعی و رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با محکوم کردن حمله شب گذشته به یمن اظهار کرد: آمریکا و انگلیس همراه با چند کشور اقماری حمله دریایی و هوایی به یمن کردند که این کاری بسیار خطرناک و همراه با التهاب جدید جنگی در منطقه بود.

صفایی بوشهری اظهار کرد: آمریکا در این حرکت یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌های تاریخی را انجام داد که کشورهایی مانند انگلیس، کانادا، استرالیا و بحرین نیز در این جنایت سهیم شدند.

وی یادآور شد: امروز روزی است که تفنگداران منطقه دوم دریایی سپاه نیروهای آمریکایی در خلیج فارس گرفتار شدند و آمریکا و انگلیس بدانند این حمله آنها بی پاسخ نخواهد ماند و خود یمن درسی تاریخی و ماندگار به آنان خواهد داد.

صفایی بوشهری در ادامه از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برپایی به موقع تجمع و راهپیمایی های حمایتی برای محکوم کردم جنایت‌های آمریکا و رژیم اشغالگر قدس قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: از ریاست سازمان ثبت اسناد کشور و مجموعه قضایی استان که با صدور سند زمین برخی از شهرهای استان مانند عسلویه و آبپخش کاری بزرگ برای استان انجام دادند، قدردانی می‌شود و امید است این رویه برای سایر مناطق استان و بویژه شهرهای بوشهر و خارگ نیز محقق شود.

وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی در کشور و استان بوشهر جوانانی پاک، انقلابی، مومن، دلسوز و یک نعمت از ناحیه خداوند به جامعه است که باید تجلیل شوند زیرا در فضای ملی و استان خدماتی بسیار شایسته و ارزنده دارند.

صفایی بوشهری همچنین با بزرگداشت شهادت امام هادی (ع) عنوان کرد: نظام وکالت و نمایندگی از جانب این بزرگوار ایجاد شده و با نقش آفرینی خود نگذاشت تحریف و انحراف دامنه اسلام را بگیرد.

نمازگزاران بوشهری پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس و همچنین حمله آمریکا و انگلیس و حامیان آنها به یمن را محکوم کردند.

نظر شما