شناسهٔ خبر: 64557366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور و معاون امور مجلس و استان‌های وزارت تعاون

انتقاد استاندارکرمان ازواردات زغالسنگ

استاندار کرمان تاکید کرد:احیاء و توسعه تولید زغال سنگ در استان معدنی کرمان، می‌تواند سالانه از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -

 

واردات زغالسنگ  به کرمان توجیه ندارد
 
 

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، معاون پارلمانی رئیس جمهور  در نشست شورای هماهنگی دستگاههای  زیر مجموعه و شرکتهای تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  در کرمان  با بیان اینکه دولت مصمم است مشکلات و مسائل جامعه در بخشهای مختلف بویژه حوزه کار و کارگری را برطرف کند گفت با مدیریت جهادی و انقلابی  مدیران آمار بیکاری در اغلب استان های کشور تک رقمی شده است .

حسینی  رضایتمندی رهبر معظم انقلاب از عملکرد دولت را مدال افتخاری برای دولتمردان دانست و افزود  همانگونه که شهید سلیمانی با تمام وجود برای گره گشایی از کار مردم در همه صحنه ها حضور داشت؛ مدیران نیز باید با تاسی به آن شخصیت  با روحیه انقلابی و خستگی ناپذیر تلاش کنند .

معاون پارلمانی رئیس جمهور  با اشاره به انتخابات پیش رو خاطر نشان کرد تبیین اهمیت انتخابات و تشکیل مجلس قوی  در کنار دولت قوی  ایران اسلامی قوی و سربلند را در پی خواهد داشت .

استاندار کرمان هم در این نشست با بیان اینکه  مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه های گسترده اقتصادی و اجتماعی فعالیت دارند گفت استان کرمان با توجه به ظرفیتهای متعدد در این مجموعه می تواند استانی پیشرو و توسعه محور باشد .

فداکار با اشاره به مشکلات مختلف  در حوزه تولید ذغال سنگ استان افزود این استان با بالاترین ظرفیت تولید ذغال و در حالیکه می تواند صادر کننده زغال سنگ باشد بزرگترین وارد کننده  آن است .

وی تجدید نظر در واگذاری شرکت ذغال سنگ به مجموعه ای غیر از بازنشستگی را خواستار شد و افزود با احیا و سرمایه گذاری در تولید زغال سنگ سالانه از خروج میلیارد ها دلار ارز از کشور جلوگیری می شود .

معاون پارلمانی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی هم در این نشست  پیگیری مصوبات سفر وزیر تعاون کار ورفاه  اجتماعی به استان  کرمان  را هدف این نشست اعلام کرد .

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه استان کرمان ظرفیتهای مختلفی در زمینه های صنعتی و معدنی دارد خاطر نشان کرد :با پیگیریهای مسئولان  استان  و پیگیریهای   نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی   روند توسعه زیر مجموعه های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این استان مطلوب است نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم  گفت بخش مهمی از اقتصاد کشور ایران در حوزه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است .

پور ابراهیمی  افزود استان کرمان مسیر توسعهدخود را با شتاب طی می کند و طرحهای جدید اقتصادی و توسعه ای  استان  نیازمند حمایت جدی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند .

وی تعیین تکلیف هرچه سریعتر شرکت زغال سنگ و اجرای مصوبات دولت در این زمینه را خواستار شد .

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه مجموعه تعاون کار و رفاه اجتماعی   در استان تا کنون موفق عمل کرده است گفت  فعالیتهای شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی  شستا  در استان کرمان فراخور استعداد ها و نیاز این  استان نیست . 

حسن پور  خاطر نشان کرد حق  و ظرفیت استان کرمان اینست که چهار  مجموعه مس شهید باهنر کرمان  را دارا باشد .

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای   اسلامی   تامین شغل برای دویست فرزند شهید در استان کرمان   را خواستار شد

 

نظر شما