شناسهٔ خبر: 64488697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سالانه‌؛

مراجعه دو میلیون و ٧٠٠ هزار نفر برای اهدای خون در کشور

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور: در طول سال دومیلیون و ٧٠٠ هزار نفر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

مراجعه دو میلیون و ٧٠٠ هزار نفر برای اهدای خون در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، جمالی در دیدار با استاندار با اشاره به اهمیت جایگاه سازمان انتقال خون در نظام سلامت، گفت: در طول سال دومیلیون و هفتصد هزار نفر برای اهدای خون مراجعه میکنند که حدود ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر موفق به اهدای خون میشوند که در رده‌ سنی ۱۸ تا ۶۵ سال ۴ نوبت در سال خون اهدا می کنند.

وی کمبود نیرو را در سازمان انتقال خون و البته استان خراسان جنوبی یک مشکل بزرگ دانست و گفت: هرچه جمعیت پیر شود و تخت‌های بیمارستانی افزایش پیدا کند نیاز به خون و فرآورده‌های آن بیشتر می شود و تامین این نیاز مستلزم داشتن شرایط خاص به ویژه نیروی انسانی کافیست که در استان خراسان جنوبی به ویژه در مراکز اقماری این مشکل بیشتر به چشم می‌آید.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: اما با همه‌ این کمبود‌ها تقریبا ۱۰۰ درصد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با تلاش شبانه روزی همکاران ما تامین شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتقال خون جایگاه مهمی در تامین سلامت بیماران دارد و باید نگاه ویژه‌ای به آن شود.

قناعت در خصوص رفع موانع و مشکلات ذکر شده دستور تشکیل جلسه فوری با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را صادر کرد و افزود: تمام تلاشم را خواهم کرد تا نیروی مورد نیاز انتقال خون استان به صورت استخدامی و یا طرحی در چارچوب قوانین تامین شود.

نظر شما