شناسهٔ خبر: 64465556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرمایه گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی برای توسعه راههای آذرباجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ارزش ریالی پروژه های راهسازی در استان به بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی   سید محسن حمزه‌لو از اجرای پروژه‌های راهسازی به ارزش ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: این میزان اعتبار برای اجرای ۴۶۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در استان در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه محورهای مواصلاتی در اولویت توجه بوده، ادامه داد: همچنین مطالعات و تهیه طرح‌های توجیهی در ۴۸۲ کیلومتر از محورهای ارتباطی این استان در دست انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طی چهار سال گذشته تاکنون حدود ۴۸۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در آذربایجان‌غربی اجرا شده است و تا دهه فجر امسال حدود ۵۰ کیلومتر دیگر آماده بهره برداری شده و زیربار ترافیک خواهد رفت.

حمزه‌لو با اشاره به اینکه طی ۲ سال اخیر سه برابر میانگین کشوری توسعه راه ها را در استان ثبت کردیم، افزود: میانگین راهسازی در گذشته در آذربایجان‌غربی حدود ۹ کیلومتر در سال بود که این رقم در حال حاضر به بیش از ۱۵۰ کیلومتر در سال رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت و جایگاه استراتژیک آذربایجان‌غربی توسعه محورهای مواصلاتی و راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی با هدف سهولت تردد و افزایش ایمنی در اولویت بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

 

 

نظر شما