شناسهٔ خبر: 64461433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرایی شدن تفاهم نامه نخستین شهرهوشمند مازندران در آمل

طرح فیبرنوری برای عملیاتی شدن نخستین شهرهوشمند در مازندران با تفاهم نامه شرکت مخابرات استان وشهرداری امامزاده عبدالله آمل اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌با امضای تفاهم نامه شرکت مخابرات مازندران وشهرداری امامزاده عبدالله آمل ،طرح فیبرنوری برای عملیاتی شدن نخستین شهرهوشمند در مازندران اجرایی شد. 

 این تفاهم نامه امروز بین علی نوروزی، مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران و مهدی حسن نژاد شهردار امامزاده عبدالله شهرستان آمل امضا واسناد آن میان دو نهاد مبادله شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران گفت: شهر امام‌زاده عبدالله نخستین شهر درمازندران برای اجرای فیبر نوری به منظور پیاده سازی نخستین شهر هوشمند استان است.

علی نوروزی با بیان اینکه در این طرح حدود ۲۰ کیلومتر توسعه شبکه وفیبرنوری در کل محدوده شهر امامزاده عبدالله اجرا خواهد شد، افزود: برای اجرای این طرح حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و فرایند اجرای آن تا چند روز آینده  آغاز می شود.

نوروزی با بیان اینکه اجرای فیبرنوری وشهرهوشمند امامزاده عبدالله شهرستان آمل تا قبل از پایان امسال به طور کامل تکمیل وبهره برداری خواهد شد، تصریح کرد: در اجرای این طرح با هدف تقویت و ارتقاء اینترنت با سرعت بسیار بالا، مشترکان خانگی، ادارات ونهاد‌ها وشرکت‌های مستقر دراین محدوده شهری  از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران، با بیان اینکهطرح  فیبرنوری تاکنون درسطح استان و کشور   دراین سطح هنوز به طور کامل اجرا وبهره برداری نشده است، گفت: کار اصلی فیبر نوری به منظور پایداری شبکه در این حوزه پارسال انجام شده و اکنون نیز در ۱۰ مسیر اصلی استان  درحال اجراست.

نوروزی ادامه داد: پارسال نیز درشهرستان آمل اجرای طرح‌های توسعه مخابراتی وتوسعه فیبرنوری درمسیرجاده هراز به طول ۱۵۰ کیلومتر اجرا شد و تعداد ۳۰ سایت تقویت آنتن تلفن همراه با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز  به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در حوزه شهر هوشمند، و توسعه فناوری‌های پیشرفته از جمله هوش مصنوعی درآینده نزدیک بسیاری از کسب وکار‌ها ومشاغل تحت الشعاع قرار می گیرند، گفت: بهرحال باید ازهم اکنون بستر و زیرساخت‌های آن درجامعه ما فراهم و راهی به جز این نیست که اقتصاد واشتغال دیجیتال را در زندگی روزمره باور کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران همچنین ازنمایندگان مردم در مجلس به ویژه کمیسیون تلفیق خواست؛ برای تامین اعتبار‌های مورد نیاز توسعه فیبرنوری درسطح استان اعتبار‌های مورد نیاز و ویژه‌ای را اختصاص دهند.

شهردار آمل نیز گفت: این طرح در سه مرحله پیش بینی شده که شبکه فیبرنوری به طول بیش از ۷۰ کیلومترشامل خیابان‌های اصلی، فرعی وکوچه‌ها اجرا خواهد شد.

داودی افزود: اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقای کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

شهر آمل  حدود ۳۰۰ هزار جمعیت شهری دارد.

 

نظر شما