شناسهٔ خبر: 64454387 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«ژنرال قاسم سلیمانی؛ سالکی که به داعش پایان داد» در مالزی رونمایی شد

تهران- ایرنا- کتاب «ژنرال قاسم سلیمانی؛ سالکی که به داعش پایان داد» در ایام شهادت سردار قاسم سلیمانی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، کتاب «ژنرال قاسم سلیمانی؛ سالکی که به داعش پایان داد» شامگاه جمعه- ۱۵ دی ماه- همزمان با ایام سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی با حضور ولی الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی، حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی کشورمان و ایرانیان مقیم مالزی رونمایی شد.

در این مراسم رایزان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با تسلیت حادثه تلخ تروریستی کرمان اظهارداشت: به واقع دشمنان از نام و تفکر شهید سلیمانی می‌هراسند و این تحرکات ددمنشانه چیزی از عشق و علاقه مردم ما به آرمان های شهید سلیمانی کم نمی‌کند.

حبیب رضا ارزانی با بیان اینکه اخلاص و مردم داری عامل محبوبیت شهید سلیمانی شد، افزود: اقتدار و صلابت قلبی؛ از شهید سلیمانی یک دیپلمات موثر ساخته بود، لذا ما امیدوارم از روش و منش او در زندگی بهره بگیریم.

وی گفت: کتاب ارزشمند شهید سردار قاسم سلیمانی با عنوان «ژنرال قاسم سلیمانی، سالکی که به داعش پایان داد» (General Qasem Soleimani, The Wayfarer who ended ISIS) توسط انتشارات تاپ (The Other Press) وابسته به انتشارات آی بی تی مالزی (Islamic Book Trust) برای نخستین بار در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در کشور مالزی کوالالامپور، منتشر شد.

ارزانی بیان کرد: این کتاب که توسط عمران عبدالرحمان، الفیان حمزه و موسی کاظم تألیف و با مقدمه زهیری مسراوی از اعضای نهضت علمای اندونزی آغاز شده و در سه بخش شامل دوازده فصل و یک مقدمه تدوین شده است.

«ژنرال قاسم سلیمانی؛ سالکی که به داعش پایان داد» در مالزی رونمایی شد

رایزان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با اشاره به اینکه بخش اول کتاب به جایگاه ویژه شهید سلیمانی در قالب داستان‌ها و روایت‌هایی از زندگی شهید می‌پردازد، اظهارداشت: بخش دوم کتاب با عنوان «سربازی از کوه‌های کرمان» آغاز می‌شود و در قالب پنج فصل از با محورهای کرمان تا تهران، لبنان (از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۹ میلادی)، عراق (از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ میلادی)، عراق و سوریه (از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ میلادی) و فلسطین، قاسم سلیمانی، شهیدقدس به بررسی شخصیت این شهید بزرگوار می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه بخش سوم کتاب با عنوان «پارادوکس قاسم سلیمانی»، دارای سه فصل است، افزود: در این بخش محورهای مهم وصیت‌نامه شهید سلیمانی با موضوع «وصیت عشق یک سالک زاهد» آمده است.

ارزانی بینان کرد: زندگی بدون ایثار، جانفشانی و اخلاص بی معناست و شهید قاسم سلیمانی با ایستادگی و مقاومت در مقابل مستکبران جهان شیوه ی درست زیستن را به ما آموخت.

سپس از کتاب «ژنرال قاسم سلیمانی؛ سالکی که به داعش پایان داد» توسط ولی الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی و حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی کشورمان در کوالالامپور رونمایی شد.

«ژنرال قاسم سلیمانی؛ سالکی که به داعش پایان داد» در مالزی رونمایی شد

در ادامه این مراسم و همزمان با میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا(س) از بانوان ایرانی موثر مقیم مالزی و برگزیدگان مسابقه «قلب من فلسطین» تقدیر شد.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا بامداد ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ و با دستور مستقیم رئیس جمهور وقت آمریکا در فرودگاه بغداد هدف حمله ارتش تروریستی ایالات متحده قرار گرفت و به همراه جمعی از همراهان خود به شهادت رسید.

شهید سلیمانی در طول دوران فرماندهی خود با سازماندهی نیروهای مقاومت در منطقه غرب آسیا، محور مقاومت را در کشورهای منطقه ایجاد کرد و به تقویت آن پرداخت. دوران ۲۲ ساله فرماندهی شهید سلیمانی در نیروی قدس دوران شکوفایی این نیرو و حضور موثر آن در منطقه قلمداد می‌شود.

نظر شما