شناسهٔ خبر: 64440853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استفاده از نور‌های خیریه کننده و لامپ‌های زنون ممنوع است

رییس پلیس راهور استان بوشهر با بیان این‌که استفاده مالکان و رانندگان خودرو‌ها از نور‌های خیره کننده زنون ممنوع است، از اعمال قانون حدود ۵ هزار خودرو به دلیل از استفاده از نور‌های خیره کننده خبر داد.

صاحب‌خبر -

استفاده از نور‌های خیریه کننده و لامپ‌های زنون ممنوع است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سرهنگ محمد صادقی بیان کرد: در راستای ماموریت‌های پلیس راهور و با توجه به افزایش تردد وسایل نقلیه با چراغ‌های زنون و خیره کننده و یا دارای نقص در سامانه روشنایی، با اجرای طرح‌های کنترلی، شناسایی و برخورد با تخلفات رانندگی در سطح معابر شهری استان بوشهر تشدید شده است.

وی افزود: در همین راستا پلیس راهور استان در ۹ ماه امسال تعداد چهار هزار و ۹۶۹ وسیله نقلیه دارای چراغ‌های زنون و خیره‌کننده و همچنین تعداد هشت هزار و ۶۴۲ دستگاه وسیله نقلیه را به علت نداشتن و یا نقص در سامانه روشنایی اعمال قانون کرده است.

رییس پلیس راهور استان بوشهر یادآور شد: با استناد به موادی از قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و همچنین آیین‌نامه مربوط، مالکان و رانندگان خودرو‌ها به‌دلیل تامین روشنایی در سطح معابر نباید از نور‌های خیره کننده استفاده کنند و در صورت نقص در سامانه روشنایی، راننده مسئولیت دارد و باید در کوتاه‌ترین زمان این نقص را مرتفع و از هرگونه تاخیر در دیدن برای خود و دیگران در رانندگی اجتناب کند.

وی همه شهروندان را ملزم به اجرای قانون و مقررات رانندگی دانست و بر رعایت حقوق شهروندی در ترافیک تاکید کرد.

نظر شما