شناسهٔ خبر: 64427624 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سطح کشور

پیش بینی اختصاص ۶۵ هزار شعبه اخذ رأی در انتخابات

دبیر ستاد انتخابات کشور: ۶۵ هزار شعبه اخذ رأی در انتخابات پیش رو پیش‌بینی شده و تاکنون زیرساخت ۶۰ هزار شعبه مهیا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ اسلامی در جمع خبرنگاران اراک و در ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: عوامل اجرایی شعب اخذ رأی فراخوان شده و در حال ارزیابی سیگنال‌های شعب هستیم.
او با بیان اینکه قانون‌مداری و بی‌طرفی راهبرد ستاد اجرایی انتخابات است افزود: هنوز سقفی برای میزان مخارج و مبالغ تبلیغات داوطلبان تعیین نشده و در حال بررسی است.
دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به استقبال از ثبت نام نامزدها گفت: از نظر گرایش‌های سیاسی چهار هزار و ۷۰۳ داوطلب مستقل، دو هزار و ۷۳۵ داوطلب اصولگرا و هزار و ۵۶۰ داوطلب اصلاح طلب هستند.
اسلامی افوزد: برنامه‌ریزی‌ها برای انتخابات پرشور مد نظر است و مجموعه اجرایی و نظارت در این مسیر حرکت می‌کنند.
او مشارکت را از خصوصیات انقلاب دانست و عنوان کرد: مظهر اصلی مشارکت، حضور در انتخابات است که در ۴۰ سال گذشته با افت و خیز‌هایی مواجه بوده و تلاش وزارت کشور افزایش مشارکت از طرق قانونی حتی در مناطق صعب العبور است.
دبیر ستاد انتخابات کشور افزایش مدارک هویتی برای حضور در انتخابات مثل گذرنامه را از خصوصیات این دوره از انتخابات عنوان کرد.
اسلامی گفت: سالمندان اگر فرد امینی در کنارشان باشد می‌توانند در انتخابات حاضر شوند.
او افزود: از ۱۴ دی اسامی نهایی داوطلبان به فرمانداری‌ها اعلام و به صورت پیامک به داوطلب ارسال می‌شود و چنانچه داوطلبی به نتیجه اعلامی اعتراض دارد از ۱۷ تا ۱۹ دی می‌تواند اعتراض خود را ثبت کرده تا شورای نگهبان به این اعتراض رسیدگی کند.

<div id="video-display-embed-code_10639992"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4111857/10639992?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما