شناسهٔ خبر: 64404976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلمب انبار کالای قاچاق در جنوب تهران/ دستگیری آدم‌ربایان و مالخر کامپیوتر خودرو

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران از شناسایی و پلمب یک انبار کالاهای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در محدوده جنوب تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز چهارشنبه در این خصوص گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر نگهداری کالای قاچاق در یک انبار کالا در محدوده شورآباد تهران، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی هویت مالک انبار کالا افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی، به انبار مذکور اعزام و در بازرسی از آنجا ۶۸۷ هزار و ۴۰۰ قلم انواع استکان، بشقاب، بانکه ادویجات، پارچ و لیوان خارجی فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی کشف کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه یادآور شد: کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با دستور مقام قضایی انبار کالا پلمب شد، اضافه کرد: هموطنان هرگونه فعالیت افراد سودجو در زمینه خرید، فروش و نگهداری کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

پلمب انبار کالای قاچاق در جنوب تهران/ دستگیری آدم‌ربایان و مالخر کامپیوتر خودرو

دستگیری سارق حرفه‌ای سربزنگاه

همچنین با هوشیاری و سرعت عمل کارآگاهان پلیس آگاهی تهران سارق حرفه‌ای محتویات داخل با ۳۰۰ فقره سرقت، قبل از ترک محل دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: دیشب یکی از تیم های گشت انتظامی پایگاه پنجم این پلیس، هنگام گشت زنی در محدوده غرب تهران خبری مبنی بر سرقت از یک دستگاه خودروی سواری پراید قرمز رنگ دریافت کردند و بلافاصله به محل اعلامی حاضر و متهم را در حال جابجایی اموال مسروقه مشاهده کردند.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی افزود: کارآگاهان قبل از فرار متهم از محل، در اقدامی ضربتی پس از مدتی تعقیب و گریز دستگیر و در بازرسی از خودروی وی تعدادی آچارآلات، یک عدد زاپاس خودرو کشف کردند.

وی بیان کرد: متهم دارای سوابق متعدد کیفری است و در تحقیقات پلیس به ۳۰۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو به روش صندوق زنی اعتراف کرد.

پلمب انبار کالای قاچاق در جنوب تهران/ دستگیری مالخر کامپیوتر خودرو

مالخری ۵۰ دستگاه های ECU خودرو

همچنین سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی از دستگیری یک مالخر باسابقه قطعات ECU خودرو در جنوب تهران خبر داد.

وی در این باره گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت ECU خودرو شهروندان در سطح شهر تهران بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با رصدهای اطلاعاتی و عملیات مختلف پلیسی موفق شدند در این رابطه تعدادی از سارقان را شناسایی و با بهره گیری از روش‌های نوین کشف جرم، متهمان را در مخفیگاهشان و یا در هنگام ترددهای شهری دستگیر کنند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با تجمیع پرونده‌های مشابه و پالایش اطلاعات به دست آمده مشخص شد که تعدادی از سارقان پس از سرقت، ECU های خودرو آنها را به مالخری معین حدود ۳۰ ساله فروخته‌اند.

سردار گودرزی تاکید کرد: در ادامه بررسی‌های پلیسی هویت و مخفیگاه مالخر اموال به سرقت رفته شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی متهم در مخفیگاهش در جنوب تهران دستگیر شد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهم ۵۰ عدد ECU مسروقه کشف شد، ادامه داد: با صدور قرار قانونی توسط مراجع قضائی، متهم برای کشف جزئیات پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار دارد.

پلمب انبار کالای قاچاق در جنوب تهران/ دستگیری آدم‌ربایان و مالخر کامپیوتر خودرو عکس تزئینی است

رهایی گروگان از دست آدم ربایان پایتخت

رییس پلیس پیشگیری پایتخت نیز در خبری از رهایی یک گروگان از دست آدم ربایان با عملیات ضربتی پلیس خبر داد و افزود: صبح دیروز (سه شنبه) براساس اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر وقوع یک فقره آدم ربایی در محدوده اتوبان فتح، بلافاصله با تشکیل تیم های عملیاتی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۵۴ چیتگر قرار گرفت.

سرهنگ علی قاسم‌پور ادامه داد: بررسی های اولیه نشان از این داشت آدم رباها چهار نفر بوده اند و با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری پراید ضمن انسداد مسیر بزرگراه و متوقف کردن خودروی گروگان، پس از تخریب خودرو، وی را مورد ضرب و جرح قرار داده و سپس گروگان را به مخفیگاهشان منتقل کرده اند.

وی تاکید کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی در کمتر از ۱۲ ساعت موفق به شناسایی متهمان و مخفیگاه آنان در محدوده تهرانسر شدند.

سرهنگ قاسم‌پور یادآور شد: پس از هماهنگی های قضایی در عملیاتی غافلگیرانه سه نفر از اعضای باند آدم رباها دستگیر و گروگان از بند آنان رها و به آغوش خانواده بازگشت.

وی با بیان اینکه متهمان علت و انگیزه این اقدام را اختلاف قبلی با گروگان عنوان کرده‌اند، گفت: دستگیر گروگان گیر دیگر که متواری است در دستور کار ماموران قرار دارد.

نظر شما