شناسهٔ خبر: 64385253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف چهار هزار قلم داروی نایاب و ۲۵ تُن سنگ مرمر قاچاق در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از کشف بیش از چهار هزار قلم انواع داروی قاچاق و نایاب به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در محله تهرانسر تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ علی قاسم‌پور روز سه‌شنبه اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و توزیع داروهای غیر مجاز و نایاب در محله تهرانسر رسیدگی به موضوع را تیمی از ماموران کلانتری ۱۵۰ بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات انجام شده هویت متهم را شناسایی کردند، افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد مطب پزشکی گزارش شده فاقد مجوز است در نتیجه با کسب مجوز قضایی در بازرسی از محل بیش از چهار هزار قلم انواع مختلف داروهای قاچاق و نایاب کشف کردند.

سرهنگ قاسم‌پور گفت: در این عملیات با دستور قضایی مطب غیرمجاز پلمب و متهم پرونده نیز دستگیر شد.

رمزگشایی از ۲۵ فقره سرقت و مالخری

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همچنین از دستگیری چهار سارق مالخر و اعتراف به ۲۵ فقره مالخری خبر داد

سرهنگ قاسم‌پور گفت: در پی مراجعه و شکایت شهروندان، در خصوص سرقت کارت‌های شناسایی، تلفن همراه و موتورسیکلت و فروش آنها در بازار به قیمت بسیار پایین در محدوده خیابان تختی، پیگیری موضوع در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۶۰ خزانه قرار گرفت.

وی افزود: در گام بعدی مأموران کلانتری خزانه با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، هویت چهار مالخر را که از مالخران سابقه دار بودند، شناسایی کردند.

سرهنگ قاسم‌پور ادامه داد: بررسی‌های ماموران نشان از این داشت همه این افراد سابقه دار هستند و با تشکیل باندی دست به مالخری و انتقال اموال مسروقه به مخفیگاهشان می‌زنند.

به گفته وی، بلافاصله با هماهنگی‌های قضایی تیمی از ماموران به مخفیگاه متهمان مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه هر چهار مالخر اموال مسروقه را دستگیر کردند و در بررسی از محل آلات و ادوات سرقت، موتورسیکلت، باطری خودرو، ضبط و باند سرقتی به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ قاسم‌پور با بیان اینکه همه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: شناسایی مالباختگان در دستور کار کلانتری ۱۶۰ خزانه قرار گرفت.

کشف ۳۰ میلیارد ریال سنگ مرمر قاچاق در جنوب تهران

همچنین رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۲۵ تُن سنگ ساختمانی مرمر قاچاق از یک دستگاه تریلی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران موفق به کشف یک دستگاه تریلی حامل سنگ ساختمانی مرمر قاچاق در محدوده شهرک شمس آباد شدند.

وی ادامه داد: این تریلی حامل کالای قاچاق تحت پوشش بار قانونی از استان‌های جنوبی کشور به سمت تهران بود که در جاده قدیم قم، ورودی شهرک شمس آباد توسط ماموران متوقف شد.

سرهنگ افشاری افزود: در بررسی‌ها مشخص شد متهم اقدام به پوشاندن و اختفای کالا کرده و بارنامه، اسناد و مدارک گمرکی نیز ساختگی است.

به گفته وی، کالاهای کشف شده شامل بیش از ۲۵ تُن سنگ مرمر خارجی بود که در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

اعتراف به ۱۰ فقره سرقت و مالخری اماکن خصوصی

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری سارق و مالخر اموال مسروقه خبر داد و گفت: متهم به ۱۰ فقره سرقت و مالخری اموال به سرقت رفته از اماکن خصوصی اعتراف کرد.

سرهنگ اردشیر نادری افزود: در پی مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از اماکن خصوصی در محدوده خیابان خیام، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۱۳ قرار گرفت.

وی تاکید کرد: ماموران کلانتری بازار با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی روز گذشته هویت متهم پرونده را که از سارقان سابقه دار بود، شناسایی کردند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: بررسی‌های ماموران نشان از این داشت متهم علاوه بر سرقت از اماکن خصوصی، اموال به سرقت رفته توسط سایر سارقان را خریداری و با انتقال آن به مخفیگاهش در این محله به مالخری اموال مسروقه نیز می‌پردازد.

وی گفت: بلافاصله با هماهنگی قضایی تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند که پس از انتقال به مقر انتظامی به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و مالخری اموال مسروقه در محدوده بازار اعتراف کرد.

سرهنگ نادری اضافه کرد: متهم پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

دستگیری قاپ زن حرفه‌ای نبرد

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری قاپ زن حرفه‌ای که با استفاده از موتورسیکلت پلاک مخدوش سرقت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ رسول بهرامی گفت: ۱۰ دی ماه نیروهای گشت عملیات کلانتری ۱۳۲ نبرد در حال گشت زنی در محدوده خیابان ابوذر به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش، مشکوک و موتورسوار را تحت مراقبت ویژه پلیسی قرار دادند.

وی افزود: متهم در همین حین با موتورسیکلت با استفاده از سلاح سرد به سرعت به سمت شهروندی که در خیابان بود، رفته و اقدام به موبایل قاپی کرد و به سرعت از محل متواری شد.

سرهنگ بهرامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و ادامه داد: با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی، اقدام به دستگیری سارق کردند.

وی تاکید کرد: متهم برای فرار به سمت ماموران حمله ور شد که با هوشمندی آنها، متهم که موبایل شهروندی را به سرقت برده بود، دستگیر شد.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ یادآور شد: در بررسی سوابق بیشتر از متهم در مقر پلیس مشخص شد او دارای ۱۰ فقره سابقه سرقت و زورگیری است.

به گفته سرهنگ بهرامی، شناسایی مالباختگان در دستور کار کلانتری ۱۳۲ نبرد قرار گرفت و متهم به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

نظر شما