شناسهٔ خبر: 64390219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

علامه مصباح در عرصه‌های مورد نیاز منتظر دستور و ابلاغیه نمی‌ماند

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: علامه مصباح یزدی هرجایی که لازم بود بدون اینکه منتظر ابلاغیه و دستوری باشد وارد میدان می‌شد و در حد لزوم، امکانات و بسترهای لازم را نیز برای تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌ها فراهم می‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمود رجبی امروز در آیین بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال علامه محمدتقی مصباح یزدی رئیس فقید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، بیان داشت: داشتن روحیه جهادی مهم‌ترین ویژگی یک استاد بسیجی است که در وجود افرادی مانند علامه مصباح یزدی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تبلور داشت و در هر صحنه‌ای که انقلاب به آن‌ها نیاز داشت، حضور تأثیرگذاری داشتند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، روحیه جهادی، حضور به‌موقع، خودسازی، اقدام و عمل توأم با فکر و اندیشه، اخلاص، علاقه و معرفت قلبی به ائمه اطهار و ولایت مداری را از ویژگی‌های علامه مصباح یزدی به‌عنوان یک استاد بسیجی عنوان کرد.

وی بابیان اینکه علامه مصباح یزدی به معنای واقعی کلمه استاد فکر و اندیشه بود، ابراز داشت: وی در اخلاص و بندگی خداوند متعال فردی بی‌نظیر بود که از دوران قبل از انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌هایی که لازم بود حضور به‌موقع داشت.

رجبی گفت: علامه مصباح یزدی هرجایی که لازم بود بدون اینکه منتظر ابلاغیه و دستوری باشد وارد میدان می‌شد و در حد لزوم ، امکانات و بسترهای لازم را نیز برای تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌ها فراهم می‌کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی کمتر استادی در کشور ما وجود داشت که به‌اندازه علامه مصباح یزدی، تربیت نیرو و کادرسازی کرده باشد.

وی خودسازی را از ویژگی‌های بارز استاد علامه یزدی و همچنین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت: علامه مصباح یزدی به‌تصریح دوستان و اساتید، از دوران جوانی تهذیب و خودسازی را به‌عنوان یک اصل جدی در زندگی خود قرار داد و ثمراتی که باقی مانده به برکت روح الهی ایشان بوده است.

پایان پیام/ 78041/ض

نظر شما