شناسهٔ خبر: 64348096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگیری شرور مسلح در پایتخت/کلاهبردار اینترنتی در پوشش خریدار مبلمان

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از اقدام هوشمندانه و به موقع ماموران کلانتری ۱۳۰ نازی آباد و دستگیری شرور مسلح به همراه یک قبضه سلاح کمری با هفت تیر جنگی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی قاسم‌پور روز یکشنبه اظهار کرد: همزمان با اعلام وقوع یک فقره درگیری و اعمال قدرت نمایی و شرارت فرد مسلح در محدوده محله «نازی آباد» بلافاصله ماموران کلانتری ۱۳۰ پلیس پیشگیری به محل اعلامی اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با حضور به موقع و موثر خود در صحنه، عامل اصلی درگیری و نزاع مسلحانه را شناسایی و با انجام اقدامات پلیسی خودرو متهم را پس از اجرای طرح مهار متوقف و متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ قاسم‌پور ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر از خودرو متهم، یک قبضه کلت کمری به همراه هفت فشنگ جنگی و یک قبضه سلاح سرد کشف شد همچنین در بررسی اولیه مشخص شد، فرد متخلف دارای سوابق متعدد کیفری بوده که برای بررسی‌های تخصصی به کلانتری محل، انتقال داده شد.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، امنیت و آرامش مردم را خط قرمز پلیس دانست و تاکید کرد: هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد.

خریدار مبل یا کلاهبردار اینترنتی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری ۲ نفر کلاهبردار اینترنتی که با اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: متهمین با عنوان خرید مبل با مالباختگان قرار می‌گذاشته و با ارائه رسید جعلی کالا را تحویل می‌گرفتند و از محل خارج می‌شدند.

وی ادامه داد: یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد قصد فروش مبل‌های منزل خود در سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

سرهنگ معظمی گودرزی افزود: شاکی در ادامه گفت مبلمان خود را با قیمت ۲۰ میلیون تومان آگهی کردم و پس از دقایقی فردی تماس گرفت و پس از توافق نهایی شماره کارت بانکی‌ام را گرفت و با اعلام مشخصات بنده و نشان دادن رسید پرداخت مبلغ مورد نظر در تلفن همراهش مبل‌ها را با خود برد.

وی اضافه کرد: شاکی اظهار کرد که بعد از بررسی حساب بانکی متوجه شدم هیچ مبلغی به حسابم واریز نشده است.

به گفته سرهنگ معظمی گودرزی، تعداد شکات پرونده در روند رسیدگی افزایش یافت و کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه ردپای مجرمین را در فضای مجازی شناسایی کردند و پس از تشریفات قضایی این شیادان را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمین این پرونده در حدود هشت میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: مجرمین پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با شکات پرونده به جرم خود اقرار کرده و اظهار داشتند پس از جلب اعتماد فروشنده و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم افزار همراه بانک اصلی مشخصات شاکی را به دست می‌آوردیم و با ورود به اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان میدادیم و با بهانه‌هایی مثل اختلال در سامانه‌های پیامکی بانک‌ها با تحویل کالا به سرعت از محل خارج می‌شدیم.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به مردم توصیه کرد: لازم است در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار بدهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری باشماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

نظر شما