شناسهٔ خبر: 64344772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از پارک جنگلی شهید نوبخت ساری در دهه فجر

فاز نخست پارک جنگلی شهید نوبخت (سکوتپه) ساری، دهه فجر به بهره برداری می‌رسد

صاحب‌خبر -

بهره برداری از پارک جنگلی شهید نوبخت ساری در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، فاز نخست پارک جنگلی شهید نوبخت (سکوتپه) با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار ساری ضمن قدردانی از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری گفت: پارک جنگلی شهید نوبخت (سکوتپه) با داشتن وسعتی بیش از ۱۲۶۰ هکتار، یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی حاشیه شهری ایران بشمار می‌آید و با توجه به روند عملیات اجرایی آن فاز نخست در ایام الله دهه فجر امسال تکمیل و بهره‌برداری عمومی جهت دسترسی شهروندان و هموطنان عزیز خواهد رسید. ‎


محمدعلی نوبخت خاطرنشان کرد: بنای ما در شهرستان ساری توسعه فضای سبز و پارک‌های شهری با هدف ایجاد نشاط اجتماعی، آرامش، گذران اوقات فراغت و سلامت و تندرستی جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها در فضای امن می‌باشد.

مقام عالی دولت در مرکز مازندران در ادامه به پروژه‌ها و برنامه‌های قابل اجرا در این پارک اشاره کرد و افزود: جاده سلامت، پیست دوچرخه سواری، کلبه اقامتی، زمین بازی کودکان، سکوی پرنده نگری، رستوران، برج دیدبانی و زمین‌های ورزشی در این پارک جهت استفاده عموم مردم تعبیه شده و روند عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نوبخت گفت: عملیات بازگشایی مسیر ورودی پیرو انعقاد تفاهم نامه با بسیج سازندگی در حال انجام است. همچنین عملیات راهسازی و بهسازی مسیر‌ها در داخل پارک و نیز شروع عملیات اجرایی فوندانسیون‌های محل استقرار کانکس‌های نگهبانی در حال جانمایی می‌باشد.

فرماندار شهرستان ساری در ادامه افزود: از اهداف اجرای این طرح می‌توان به حفاظت از جنگل‌های منطقه، توسعه و رونق اقتصادی در منطقه از طریق بهره برداری جذب گردشگر و ایجاد اشتغال اشاره کرد.

وی در پایان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی باید با همپوشانی، همراهی، همدلی و تعامل سازنده در جهت آماده سازی این فضا سبز و پارک شهری در توسعه و ترویج فرهنگ ورزش همگانی، افزایش سلامت جسمی و روانی عمومی شهروندان حرکت کنند.

یاداور می‌شود در بازدید از این پارک  قبادی شهردار ساری، کاظم نژاد معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ساری، راسخ، عاشقان و احمدی اعضای شورای اسلامی شهر ساری و نادری رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ساری و معاونین شهردار حضور داشتند.

نظر شما