شناسهٔ خبر: 64343817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هواشناسی هشدار داد

بارش برف و باران در یزد

حمید رضا دهقان

هواشناسی یزد با اعلام هشدار سطح زرد نسبت‌ به فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران در استان طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

بنا بر اعلام هواشناسی، در بازه زمانی پیش‌از ظهر فردا دوشنبه یازدهم دیماه لغایت اوایل وقت سه‌شنبه دوازدهم دیماه، گاهی وزش باد به نسبت شدید، بارندگی و در ارتفاعات و مناطق شرقی استان بعضاً بارش برف توأم با مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

به دنبال این سامانه جوی که اکثر مناطق استان را برخواهد گرفت، نسبت احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به سازه‌های موقت، پدیده مه و کاهش دید و احتمال اختلال در تردد ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی هشدار داده شده است.

هواشناسی در اطلاعیه صادره خواستار آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی جهت پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، همچنین آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و رعایت احتیاط هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی و نیز در فعالیت‌های کوهنوردی و محدودیت در فعالیت‌های عمرانی در استان شده است.

گفتنی است؛ البته طی ۲۴ ساعت گذشته نیز بارش‌هایی در مناطقی از شهرستان‌های ابرکوه، تفت، زارچ و مهریز اتفاق افتاده که بیشترین آن‌ها از «دره‌شیر سانیچ» در شهرذستان تفت به میزان ۲ میلی‌متر گزارش‌ شده است.

براساس پیش‌بینی‌ها در روزهای آتی کاهش دمای استان را شاهد خواهیم بود که برای شهر یزد که امروز نوسان دمایی ۵ تا ۱۸ درجه را خواهد داشت، کمینه ۲ درجه سانتیگراد و در برخی شهرهای دیگر نیز کمینه دمای زیر صفر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

نظر شما