شناسهٔ خبر: 64330203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد مهران به‌ زودی منصوب می‌شوند

خبرگزاری صدا و سیما

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به انتصاب اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد مهران گفت: منطقه آزاد مهران به مناطق آزاد فعال و پر رونق کشور تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الله عبدالملکی در نشست هماهنگی برای راه‌اندازی منطقه آزاد و ویژه مهران، اظهار داشت: پس از مشخص شدن اعضای هیئت‌مدیره، مدیرعامل منطقه آزاد مهران به‌زودی مشخص و منصوب و پس از ورود سرمایه‌گذاران، این منطقه در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت منطقه آزاد مهران، افزود: موقعیت استراتژیک مهران این منطقه را از سایر مناطق آزاد کشور متمایز می‌کند و در آینده نزدیک این منطقه به مناطق آزاد فعال و پررونق کشور تبدیل خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به کنگره بزرگ اربعین عنوان کرد: در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد هر چه در توان داریم برای کنگره اربعین خواهیم گذاشت چراکه مرز اصلی در اربعین، مرز مهران است و در این حوزه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد تا بتوانیم خدمتگزار زوار عتبات عالیات باشیم.

وی اضافه کرد: استان ایلام و شهرستان مهران دارای منطقه آزاد و ویژه اقتصادی است که این مناطق یک ظرفیت برای هر استان و شهرستان است.

عبدالملکی تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد ترانزیت کشور از مبادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می‌شود و به نوعی می‌توان گفت اغلب مبادی خروجی و ورودی ما یا منطقه آزاد و یا منطقه ویژه اقتصادی هستند و این مناطق دروازه ورود به کشور‌های منطقه و اقتصاد جهانی هستند.

وی مطرح کرد: پس از معرفی اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل منطقه آزاد مهران و  فنس‌کشی و حصار‌کشی و ورود سرمایه گذاران، تلاش داریم تا قبل از سفر رئیس‌جمهور به استان ایلام منطقه آزاد مهران راه‌اندازی شود.

عبدالملکی اعلام کرد: ایران با ۱۸ منطقه آزاد و ۷۶ منطقه ویژه جزو کشور‌های پیشرو در این حوزه است و یک سوم تولیدات ناخالص داخلی و غیرنفتی ۷۰ درصد ترانزیت کشور در مناطق آزاد و ویژه است و همچنین معادل ۱۸ میلیون دلار مربوط به همین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

استاندار ایلام نیز در این نشست در خصوص منطقه آزاد مهران، گفت: منطقه آزاد مهران یک ظرفیت خوب است که می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.

بهرام‌نیا عنوان کرد: همه باید تلاش کنیم هرچه زودتر از این ظرفیت برای استان و اقتصاد کشور استفاده شود.

وی منطقه آزاد مهران را یک منطقه آزاد بی‌بدیل در غرب کشور عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه کشور عراق به کنوانسیون تیر(TIR) پیوسته است، منطقه آزاد مهران از طریق ترانزیت مستقیما با بندر لاذقیه، دریای مدیترانه و اروپا در ارتباط است که این مهم منطقه آزاد مهران را از سایر مناطق آزاد کشور متمایز می‌کند.

استاندار ایلام تصریح کرد: طرح مطالعاتی منطقه آزاد و ویژه مهران به اتمام رسیده و آماده ورود سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری است و زیرساخت‌های این منطقه یک به یک به تدریج ایجاد می‌شود.

وی در پایان با قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد: پارک پتروشیمیایی به‌عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور جانمایی شد که برای واگذاری اراضی منطقه آزاد مهران به هلدینگ خلیج‌فارس اقدامات لازم انجام می‌شود.

بهرام‌نیا گفت: یک تفاهم‌نامه فی‌مابین هلدینگ خلیج فارس و منطقه آزاد مهران برای راه‌اندازی پارک پتروشیمیایی منعقد شده است.

<div id="video-display-embed-code_10619883"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4106497/10619883?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما