شناسهٔ خبر: 64296038 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نمک خشک تنها ماده معدنی برداشت شده از دریاچه ارومیه است

اقتصاد ایران: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: نمک خشک تنها ماده معدنی است که از بستر دریاچه ارومیه برداشت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از پارک ملی دریاچه ارومیه، اظهار داشت: نمک خشک تنها ماده معدنی است که از بستر دریاچه ارومیه و با هدف تامین نیازهای صنایع با نظارت سازمان حفاظت محیط‌زیست برداشت می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برداشت صنعتی آسیبی به اکوسیستم دریاچه وارد نمی کند، گفت: کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان صمت در بازدیدها و بررسی‌های تخصصی و میدانی مناطق خاصی را برای این امر تعیین کرده‌اند که برداشت‌ها صرفا در این نقاط و با رعایت ضوابط زیست محیطی انجام می‌شود.

شهند ادامه داد: حداکثر محدوده‌ای که در اختیار برداشت کنندگان صنعتی قرار می‌گیرد ۲۰ هکتار و حداکثر عمق برداشت ۴۰ سانتیمتر است که کارشناسان معاونت محیط زیست طبیعی اداره کل ، مامورین یگان حفاظت محیط زیست و مامورین پارک ملی دریاچه بر حسن اجرای این ضوابط نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نمک ماده‌ای معدنی است، مجوز برداشت آن از سوی سازمان صمت استان صادر شده و اداره کل حفاظت محیط زیست، محل و نحوه برداشت را مطابق قواعد زیست محیطی تعیین و بر روند برداشت نظارت می‌کند. 

شهند با اشاره به پایش شبانه روزی محدوده پارک ملی دریاچه ارومیه گفت‌: پارک ملی دریاچه ارومیه از بالاترین درجه حفاظتی برخوردار است و هرگونه دخل و تصرف و برداشت غیر مجاز در محدوده پارک ملی تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد.

پایان پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما