شناسهٔ خبر: 64288853 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجانغربی؛

نمک خشک؛ تنها ماده معدنی برداشت شده از دریاچه ارومیه

هیچگونه ماده معدنی جز نمک خشک از دریاچه ارومیه برداشت نمی شود.

صاحب‌خبر -

نمک خشک؛ تنها ماده معدنی برداشت شده از دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجانغربی در حاشیه بازدید از پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: نمک خشک تنها ماده معدنی است که از بستر دریاچه ارومیه و با هدف تأمین نیازهای صنایع با نظارت سازمان حفاظت محیط‌ زیست برداشت می شود.

سعیدشهند، در پاسخ به این سوال که آیا برداشت صنعتی آسیبی به اکوسیستم دریاچه وارد نمی کند؟ افزود: کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان صمت در بازدید ها و بررسی های تخصصی و میدانی مناطق خاصی را برای این امر تعیین کرده اند که برداشت ها صرفاً در این نقاط و با رعایت ضوابط زیست محیطی انجام می شود.

شهند اظهارکرد: حداکثر محدوده ای که در اختیار برداشت کنندگان صنعتی قرار می گیرد 20 هکتار و حداکثر عمق برداشت 40 سانتیمتر است که کارشناسان معاونت محیط زیست طبیعی اداره کل ، مأموران یگان حفاظت محیط زیست و مأموران  پارک ملی دریاچه بر حسن اجرای این ضوابط نظارت می کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه نمک ماده ای معدنی است، مجوز برداشت آن از سوی سازمان صمت استان صادر شده و اداره کل حفاظت محیط زیست، محل و نحوه برداشت را مطابق قواعد زیست محیطی تعیین و بر روند برداشت نظارت می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجانغربی، با اشاره به پایش شبانه روزی محدوده پارک ملی دریاچه ارومیه اضافه کرد: پارک ملی دریاچه ارومیه از بالاترین درجه حفاظتی برخوردار است و هرگونه دخل و تصرف و برداشت غیر جاز در محدوده پارک ملی تخلف محسوب شده  و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد.

نظر شما