شناسهٔ خبر: 64285573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امروز و فردا ؛

همایش ملی تغییرات محیطی در مازندران

سومین همایش ملی تغییرات محیطی با تاکید بر مدیریت منابع آب در مناطق ساحلی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌سومین همایش ملی تغییرات محیطی با تاکید بر مدیریت منابع آب در مناطق ساحلی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با حضور دکتر متکان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و دانشگاهیان برگزار شد.

متکان با اشاره به اینکه سومین همایش ملی تغییرات محیطی در ارتباط با مدیریت منابع آب نواحی ساحلی است گفت:یکی از مشکلات اساسی در دنیا و کشور بحران آب در مناطق ساحلی است چالش‌هایی که به دنبال تغییرات محیطی و تغییرات اقلیمی ایجاد شده اند.

او با بیان اینکه کاهش بارش برف، افزایش بارش باران و ورود آب به دریا باعث خارج شدن آب در دسترس کشاورز می‌شود افزود: مشکلاتی هم در بستر رودخانه‌ها وجود دارد که در صورت سیلابی شدن رودخانه شریان‌های اصلی شهر دچار مشکل می‌شوند.

متکان با اشاره به اینکه خروجی این همایش ها باید ایجاد رشته‌های جدید در حوزه منابع آب سواحل و ساماندهی سواحل مازندران باشد خاطرنشان کرد: هدف از این همایش افزایش همکاری‌های ۵ دانشگاه دولتی مازندران برای پرداخت علمی و پژوهشی به این مشکلات، ایجاد رشته‌های تخصصی  از جمله فیزیک دریا زیست رودخانه‌ها، مهندسی رودخانه‌ها و کمک به مسئولین کشور برای بررسی آسیب‌ها و فرصت‌های موجود است.

همایش ملی تغییرات محیطی با شرکت بیش از ۳۰ دانشگاه و ارائه بیش از ۱۰۰ مقاله  طی دو روز ششم و هفتم دی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری  پیگیری می‌شود

نظر شما