شناسهٔ خبر: 64261167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اخلاص زمانی حاصل می شود که عشق باشد و شخص از همه آنچه دارد بگذرد، شهدا این کار را کردند.

صاحب‌خبر -

ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت ال...سید علیرضا عبادی در دیدار با  سیدمحمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن عرض تسلیت شهادت سردار سید رضی موسوی و رحلت حضرت ام البنین(س) گفت: تمام حقیقت بنیاد شهید، فرهنگ است.

وی گفت: پایان کار مربوط به احرار است و آنانند که از خودشان آزاد شدند  و حر شدند.

وی افزود: شرط عبادت اخلاص است و اخلاص زمانی به دست می‌آید که با حرکت عشق و حقیقت دین باشد.

آیت الله عبادی نماینده  ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران ممکن است از نظر سیستم اداری و سازمانی  کار‌های مختلفی را برای خانواده‌های شاهد انجام دهد، اما فلسفه وجودی همه این‌ها هویت فرهنگی است بنابراین ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

وی افزود: اسوه شهادت کربلا و اربعین حسینی است که تمام دنیا آن را پذیرفته است.

امام جمعه بیرجند گفت: این شهیدان بودند که در میدان عمل نشان دادند از جان خود می‌گذرند و با خداوند معامله می‌کنند.

در ابتدای این دیدار هاشمی معاون سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: تعویض فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد شهید است که علاوه بر ایران در سایر کشور‌های دنیا همین فرهنگ نهادینه شده است.

وی گفت: برگزاری یادواره شهدا و یادمان شهدا در دولت سیزدهم با اهمیت ویژه دنبال می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم‌های مختلف در مزار شهدای سراسر کشور از جمله برنامه‌هایی است که تاکنون انجام شده و علاوه بر آن تولید کتاب، سرود، شعر و آثار مستند و نقاشی مربوط به شهیدان از جمله سایر برنامه‌های واحد فرهنگی بنیاد شهید است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از ساخت ۵ فیلم سینمایی مربوط به شهدا و ایثارگران برای جشنواره‌ها و همچنین از انعقاد قرارداد ۵ فیلم سینمایی دیگر خبر داد.

نظر شما