شناسهٔ خبر: 64260374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاریخ روحانیت بوشهر در کنگره علامه بلادی احیا شد

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کنگره علامه بلادی بوشهری (ره) سبب احیای تاریخ روحانیت بوشهر شد که نتیجه آن تحول در فرهنگ دینی و ساختار فرهنگی استان ارزیابی می‌شود.

صاحب‌خبر -
تاریخ روحانیت بوشهر در کنگره علامه بلادی احیا شد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در آئین تجلیل از دست اندر کاران نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) اظهار داشت: برگزاری کنگره علامه بلادی بوشهری (ره) در سال‌های گذشته سبب شد مردم استان بوشهر بتوانند سابقه دینی و فرهنگ مقاومتی را بهتر بشناسند.

وی افزود: از زمان مرحوم ابن نوح سیراف تا پیش از برگزاری این کنگره هزار و ۲۰۰ کتاب توسط علمای و روحانیت استان تدوین شده بود، کاری که صورت گرفت این بود که در ۶ سال گذشته با بررسی کتابخانه‌های مهم دنیا به این منابع دست پیدا کردیم و حاصل آن تدوین کتاب تصانیف العلما بود.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: در ۹ سال از برگزاری این کنگره به طور میانگین هر دوره ۳۵۰ اثر شامل، کتاب، پایان نامه و مقاله چاپ شده که در مجموع بیش از سه هزار اثر چاپ شده است.
 
آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: نیاز است آثار برتر سالیان گذشته جمع آوری و به شکل کتاب چاپ و در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

نظر شما