شناسهٔ خبر: 64252224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۵ دی ۱۳۵۸؛

از سوی جاما؛ دکتر کاظم سامی نامزد ریاست جمهوری شد

مذاکره شورای انقلاب درباره گروگانها و تصویب طرح شورای هماهنگی برای بسیج نظامی، فرهنگی و اقتصادی علیه آمریکا توسط این شورا، تیتر یک ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۵ دی سال ۱۳۵۸ روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان است. از آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری هم اینکه چند چهره معروف به نامزدهای ریاست جمهوری پیوستند و گویا روحانیون عضو شورای انقلاب نامزد ریاست جمهوری نیستند و مهدی بازرگان‌ از گردونه انتخابات خارج و دکتر کاظم سامی وارد گود شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مذاکره شورای انقلاب درباره گروگانها و تصویب طرح شورای هماهنگی برای بسیج نظامی، فرهنگی و اقتصادی علیه آمریکا توسط این شورا، تیتر یک ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۵ دی سال ۱۳۵۸ روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان است. از آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری هم اینکه چند چهره معروف به نامزدهای ریاست جمهوری پیوستند و گویا روحانیون عضو شورای انقلاب نامزد ریاست جمهوری نیستند و مهدی بازرگان‌ از گردونه انتخابات خارج و دکتر کاظم سامی وارد گود شد.

IMG_20231226_071420_192

خبر داغ روزنامه هم اختصاص دارد به رد کردن تقاضای آمریکا از شوروی برای تحریم اقتصادی ایران از سوی این کشور. از آن سو هم دانشجویان پیرو خط امام نهضت آزادی را متهم به منحرف ساختن انقلاب کرده اند و نهضت آزادی هم اعتراضات شدیدی به این اتهامات داشته است. جلال الدین فارسی هم گفته است که بهتر بود دانشجویان ابتدا اسناد را در اختیار دادستان قرار می دادند. سید احمد خمینی هم فاش کرده که با جعل اسم و امضای من از مردم پول و مواد غذایی  می گیرند. این روزنامه همچنین با چاپ عکسی نوشته است که بعدازظهر دیروز ده‌ها هزار نفر علیه فئودالها و زمین‌خواران، با بیل و تراکتور و دیگر وسایل کشاورزی راهپیمایی کردند.

اما بیانیه جنبش انقلابی مردم مسلمان ایران جاما مبنی بر اعلام‌ نامزدی دکتر کاظم سامی دبیرکل این جنبش برای انتخابات ریاست جمهوری را برای این شماره " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم که متن آن به شرح زیر می باشد؛

جنبش انقلابی مردم‌ مسلمان ایران -جاما- در نخستین ساعات بامداد امروز چهارشنبه پنجم دی ماه با انتشار بیانیه ای دکتر کاظم سامی را بعنوان کاندیدای جاما برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. متن بیانیه به این شرح است؛

IMG_20231226_071420_288

بنام خدا

از آنجا که مسئولیت اجرای قانون اساسی و تنظیم روابط قوای سه گانه به عهده رئیس جمهور است، از آنجا که پاسداری از نظام‌ جمهوری اسلامی و پیروی از مبانی اسلام راستین از وظایف رئیس جمهور است، از آنجا که خدمت به مردم و اعتلای کشور و ترویج دین و اخلاق و پشتیبانی از حق و گسترش عدالت از مسئولیت‌های رئیس قوه مجریه است، از آنجا‌ که حمایت از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است از وظایف رئیس جمهور است، از آنجا که حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور نیز در محدوده مسئولیت‌های رئیس جمهور است و از آنجا که رئیس جمهور باید مسلمان، فداکار، مدیر، مدبر، دارای حسن سابقه، امانت، تقوا و مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی باشد. جنبش انقلابی مردم مسلمان ایران- جاما - با اعتقاد به تداوم انقلاب اسلامی به رهبری زعیم عالیقدر امام خمینی و با بهره گیری از  حقوق و آزادی‌های اجتماعی بدست آمده، بعد از صدها سال نظام طاغوتی، و رسالتی که برای اجرای مبانی مکتبی و تحقق یک جامعه نمونه مبتنی بر قسط با افرادی آگاه، آزاد و مسئول خود، دکتر کاظم سامی را بعنوان نامزد اولین دوره ریاست جمهوری معرفی می نماید و برای پیروزی او از خداوند و مردم ایران مدد می جوید.

کاندیدای جاما، پیرو راستین راه امام - که همان راه پیغمبر اسلام و ائمه اطهار - خواهد بود و با اتکاء به برنامه ها و نقطه نظرهای جنبش انقلابی مردم مسلمان ایران قبول مسئولیت و تعهد می کند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما