شناسهٔ خبر: 64244110 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید ۲۷۰۰ تن کود فن آورانه در آذربایجان غربی

یک شرکت دانش بنیان در آذربایجان غربی سالانه ۲۷۰۰ تن انواع کود فن آورانه تولید می‌کند.

صاحب‌خبر -

حسین احمدی مدیر عامل شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این شرکت از سال ۱۳۹۱ در شهرستان ارومیه شروع به فعالیت کرده است، گفت: این شرکت دانش بنیان به همت جوانان این منطقه و با اتکا به علوم نوین، انواع کود‌های ماکرو، میکرو کود‌های آلی و کود‌های ارگانیک تولید می کند و با تولید کود s.k نوتیاز که ترکیبی از گوگرد و پتاسیم است در سال ۱۳۹۹ جز شرکت‌های دانش بنیان معرفی شد.

وی افزود: این کود گستره وسیعی از آفات را کنترل می کند تامین پتاس و گوگرد همزمان در گیاه بالاترین درصد تولید می شود میزان اسیدی یا قلیایی بودن، خاک‌های آهکی را پایین می‌آورد، جذب عناصر را بیشتر می کند خاصیت قارچ کشی و ضد عفونی کننده دارد و دور کننده آفات و حشرات است.

رسول احمدی برادر دیگر حسین که مدیریت تولید این شرکت دانش بنیان را بر عهده دارد می گوید: ۸۳ نوع ترکیبات متفاوت تولید می کنیم که در قالب ۲۰ فرمولاسیون انحصاری در این شرکت تولید می شود.

وی ظرفیت تولید سالانه این شرکت دانش بنیان را  دو هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و گفت: تمرکز اصلی  این واحد تولیدی، تولید کود‌های مایع است.

مدیر تولید این شرکت دانش بنیان گفت: گوگرد مایع غنی شده برای نخستین بار در این شرکت تولید می‌شود که درصد بالایی از پتاسیم و گوگرد دارد و به چندروش محلول پاشی و غرق آبی استفاده می‌شود که هزینه‌های کشاورزی را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

احمدی گفت: این کود سم؛ که علاوه بر تقویت گیاه آن را در برابر بسیاری از آفات و بیماری‌ها و حشرات. محافظت می‌کند و همچنین به عنوان ضد عفونی کننده خاک عمل کرده و میزان اسیدی یا قلیایی بودن خاک را تنظیم می‌کند؛ و می‌تواند تا حدود زیادی مصرف سموم را کاهش دهد و جز محصولات دانش بنیان ما حساب می‌شود.

نظر شما