شناسهٔ خبر: 64235596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با رهاسازی ۸۷ میلیون متر مکعب آب؛

احیای تالاب‌های دریاچه ارومیه

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه از رها سازی ۸۷ میلیون متر مکعب آب برای احیای تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

احیای تالابهای دریاچه ارومیه با رهاسازی ۸۷ میلیون مترمکعب آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح  احیای تالاب های اقماری دریاچه ارومیه از پارسال تصریح کرد: اعتبارات خوبی برای احیای تالاب های اقماری دریاچه ارومیه تخصیص یافته و تاکنون ۸۷ میلیون مترمکعب آب برای احیای این تالاب ها رهاسازی شده و ۶۷ میلیون مترمکعب نیز در ادامه تخصیص خواهد یافت.

معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه مطالبه بحق مردم است، افزود: احیای دریاچه ارومیه نیازمند عزم ملی و همراهی مردم بوده و دولت سیزدهم در سخت ترین شرایط، اعتبارات خوبی را به این امر اختصاص داده است.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه بر ادامه رهاسازی آب به دریاچه نیز تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه های متولی نظارت شدیدی بر مدیریت و صیانت از حقابه دریاچه ارومیه داشته و مردم نیز بر برداشت های غیرمجاز از این حقابه نظارت داشته باشند.

وی در ادامه از رو به اتمام بودن برنامه های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: مهم‌ترین موضوع برنامه های نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه، مدیریت منابع آبی بوده و اجرای طرح های جایگزینی کشت محصولات پر آب بر با کم آب بر، در قالب صیانت از معیشت مردم انجام خواهد شد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه مردمی سازی احیای دریاچه ارومیه و همراهی مردم، رویکرد دولت در احیای دریاچه است، گفت: از مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی برای حضور در آذربایجان غربی و در راستای بررسی تغییر الگوی کشت در کنار بهبود معیشت و افزایش درآمد مردم استان، دعوت شده است.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با اشاره به حمایت حداکثری رئیس جمهور از احیای دریاچه ارومیه، افزود: از همه ظرفیت های دولت، وزارتخانه ها، نهادها و دانشگاه ها برای احیای دریاچه ارومیه استفاده می شود.

نظر شما