شناسهٔ خبر: 67445366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان:

دوره  آموزشی«پایه تخصصی جستجو و نجات»در هلال احمر زنجان آغاز شد

زنجان-مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت:  دوره  آموزشی«پایه تخصصی جستجو و نجات در سیلاب» با حضور ۳۰ نفر از نجاتگران این استان آغاز شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: این دوره با هدف ارتقا سطح آمادگی نجاتگران هلال‌احمر استان در بلایا و سیلاب، پاسخگویی مطلوب حوادث احتمالی در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: تست دو ۴۵ متر، دو میدانی ۵۴۰ متر، دراز و نشست، تست چهار در ۹، معلق ماندن، فشار موازی موضوع های آمادگی جسمانی دوره پایه تخصصی جستجو و نجات در سیلاب است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، معرفی و شناخت محیط‌های آبی، شناخت پدیده‌های طبیعی و غیر طبیعی موثر در بروز سیلاب، شناخت و کاربری تجهیزات امداد و نجات در سیلاب، خطرات بالقوه در سیلاب و اصول شناوری را از دیگر آیتم های این دوره تخصصی برشمرد.

هاشمی ادامه داد: فیزیولوژی غرق شدگی و کمکهای اولیه در سیلاب، ایمنی و آمادگی در مقابله با سیلاب، اقدامات موثر در کنترل سیلاب و آب گرفتگی، ملاحظات انتقال افراد از محیط‌های سیلابی به مناطق امن، اصول تخلیه‌ی سیلاب از اماکن و تأسیسات و ارزیابی در حوادث سیلاب و کمک به سازماندهی و بقای سیل زدگان از آیتم های مهارتی این دوره است.

وی خاطرنشان کرد: دوره پایه تخصصی جستجو و نجات در سیلاب به مدت پنج روز با حضور ۳۰ نفر از نجاتگران مرد واجد شرایط هلال‌احمر استان زنجان در مرکز آموزش‌های تخصصی شمالغرب ادامه خواهد داشت.

نظر شما