شناسهٔ خبر: 64211346 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ دی ۱۳۵۸؛

صادق قطب زاده: پاکسازی در وزارتخارجه ادامه می یابد

روزنامه چاپ عصر کیهان در ۴۴ سال قبل امروز دوشنبه ۳ دی ۱۳۵۸ در تیتر یک خود جدول کاهش اقساط بانکی را منتشر کرده است. در این خبر آمده است که حذف بهره مسکن شامل کلیه بدهکاران می‌شود. بنی صدر هم گفته است بهره بانکی حذف و تجارت خارجی ملی شد و کلیه وام‌های مسکن ۲۰ ساله می‌شود و دولت خانه های ارزان و متوسط قیمت را می خرد. وی همچنین اضافه کرده که از این پس به جای بهره بانکی حداکثر ۴ درصد کارمزد دریافت می‌شود و سپرده ثابت در نظام بانکی جدبد دیگر وجود نخواهد داشت. از وزارت کشور هم خبر می رسد که تاکنون ۴۰ نفر کاندیدای ریاست جمهوری شده اند. گویا بین قطب زاده وزیر خارجه و دانشجویان پیرو خط امام بر سر آزادی برخی گروگانها اختلاف افتاده است. و در آخر اینکه روزنامه کویتی السیاسیه خبر داده است که در صورت شکست آمریکا در شورای امنیت علیه ایران، این کشور بنادر ایران را بمباران می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه چاپ عصر کیهان در ۴۴ سال قبل امروز دوشنبه ۳ دی ۱۳۵۸ در تیتر یک خود جدول کاهش اقساط بانکی را منتشر کرده است. در این خبر آمده است که حذف بهره مسکن شامل کلیه بدهکاران می‌شود. بنی صدر هم گفته است بهره بانکی حذف و تجارت خارجی ملی شد و کلیه وام‌های مسکن ۲۰ ساله می‌شود و دولت خانه های ارزان و متوسط قیمت را می خرد. وی همچنین اضافه کرده که از این پس به جای بهره بانکی حداکثر  ۴ درصد کارمزد دریافت می‌شود و سپرده ثابت در نظام بانکی جدبد دیگر وجود نخواهد داشت.

از وزارت کشور هم خبر می رسد که تاکنون ۴۰ نفر کاندیدای ریاست جمهوری شده اند. گویا بین قطب زاده وزیر خارجه و دانشجویان پیرو خط امام بر سر آزادی برخی گروگانها اختلاف افتاده است. و در آخر اینکه روزنامه کویتی السیاسیه خبر داده است که در صورت شکست آمریکا در شورای امنیت علیه ایران، این کشور بنادر ایران را بمباران می کند.

اما سوژه امروز" روزنامه گردی دیدبان تاریخ" اختصاص دارد به پاکسازی در وزارتخارجه به نقل از وزیر خارجه ایران صادق قطب زاده که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20231224_065413_492

صادق قطب زاده وزیر امور خارجه ایران دیروز اعلام‌ کرد که پاکسازی بشدت و با قاطعیت در وزارت امور خارجه انجام خواهد گرفت و پس از پاکسازی امکان دفاع از حیثیت کار و شرف اخلاقی و وجدان عمومی این وزارتخانه و افرادش بوجود خواهد آمد.

صادق قطب زاده که در مراسم افتتاح دوره آموزش اسلام‌شناسی وزارت امور خارجه خطاب به کارمندان این وزارت مطالبی درباره اهداف وزارت امور خارجه در چارچوب ایدئولوژی‌ انقلاب اسلامی بیان می داشت گفت:

منظور از تشکیل این کلاس به هم پیوستن و هم آهنگ ساختن عناصر جامعه و از بین بردن اختلافاتی است که حاصل فشارها، خفقانها و جنایاتی است که در گذشته در جامعه بوجود آمده بود. نتیجه برپایی این کلاسهای آموزشی است که با هم‌ خواهیم داشت برای آینده و این فن‌ تازه ای که ما لزوما وارد سازمان خواهیم کرد تا بتوانیم با هم همکاری نزدیکتری داشته باشیم و در آینده وزارت خارجه ای داشته باشیم که واقعا رهبری و هدایت سیاست خارجی حرکت عظیم انقلابی جامعه ما را در سطح جهان داشته، معرف جامعه و انقلاب عظیم‌ ما باشد‌‌‌.

IMG_20231224_065413_524

قطب زاده سپس اضافه کرد شما کارمندان وزارت خارجه بهتر می دانید که بافت‌های اصلی وزارتخانه در سابق چه بوده و اعمال نظرها و نفوذها که در آن می شده، همه می دانند در گذشته وزارت خارجه مجری نیات سازمان‌های دیگر بود نه اداره کننده دیپلماسی این مرز و بوم.

وزارتخارجه بایستی پاسخگوی نیازهایی که در یک جامعه انقلابی مطرح شده و می‌شود باشد تا بتوانیم در چشم‌ وجدان جامعه مشروعیتی که بایستی داشته باشیم بدست آوریم. 

وزیر امور خارجه در مورد پاکسازی این وزارتخانه گفت؛ در نظر است پاکسازی بشدت و با قاطعیت انجام بگیرد البته با حفظ کامل عدالت و امکان دفاع برای فرد فرد افرادی که مورد نظر هستند و امیدواریم تا ماه آینده این تصفیه انجام بگیرد.

قطب زاده سپس اضافه کرد آنچه که مورد نظر است این است که پاکسازی امکان دفاع از حیثیت، کار و شرف و وجدان عمومی این وزارتخانه و افرادش بوجود آید.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما