شناسهٔ خبر: 63865923 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۴ آذر ۱۳۵۸؛

پیکان جدید ۵ هزار تومان گران شد

آغاز تصفیه در سازمانهای اداری کشور و چاپ ضوابط کامل پاکسازی و جدول مجازات کارکنان دولت، تیتر یک و خبر اختصاصی کیهان در ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۱۴ آذر سال ۱۳۵۸ است. این روزنامه اضافه کرده که افراد زائد ادارات نیز بازخرید و بازنشسته شده و همکاران ساواک و متهمان به رشوه و فساد مشمول این قانون می باشند. شورای امنیت هم بخاطر تسخیر سفارت آمریکا در ایران و قضیه گروگانگیری بدون حضور نماینده ای از کشورمان تشکیل جلسه داد و به اتفاق آراء ایران را محکوم کرد. دانشجویان پیروخط امام صدور این قطعنامه را ناشی از دستور آمریکا دانستند و هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور هم گفته است که قطعنامه شورای امنیت برای ما بی ارزش است. دادگاه لاهه هم رسیدگی به شکایت آمریکا علیه ایران را آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آغاز تصفیه در سازمانهای اداری کشور و چاپ ضوابط کامل پاکسازی و جدول مجازات کارکنان دولت، تیتر یک و خبر اختصاصی کیهان در ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۱۴ آذر سال ۱۳۵۸ است. این روزنامه اضافه کرده که افراد زائد ادارات نیز بازخرید و بازنشسته شده و همکاران ساواک و متهمان به رشوه و فساد مشمول  این قانون می باشند. شورای امنیت هم بخاطر تسخیر سفارت آمریکا در ایران و قضیه گروگانگیری بدون حضور نماینده ای از کشورمان تشکیل جلسه داد و به اتفاق آراء ایران را محکوم کرد. دانشجویان پیروخط امام صدور این قطعنامه را ناشی از دستور آمریکا دانستند و هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور هم گفته است که قطعنامه شورای امنیت برای ما بی ارزش است. دادگاه لاهه هم رسیدگی به شکایت آمریکا علیه ایران را آغاز کرده است.

اما خبری با عنوان پیکان جدید ۵ هزار تومان گران شد در صفحه اول روزنامه به چشم می‌خورد. متن این خبر که در صفحه سوم روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20231205_072524_626

قیمت اتومبیل پیکان حدود ۵۰ هزار ریال افزایش یافت و برای کسب اجازه این افزایش قیمت به وزارت بازرگانی پیشنهاد شد و در حال حاضر ایران ناسیونال آنرا بطور علی الحساب از مشتریان دریافت می کند‌.

بهای یک دستگاه پیکان دولوکس قبل از این افزایش ۴۰۳۰۸۰۰ ریال بود که بر طبق قیمت جدید بابت هر دستگاه پیکان دولوکس ۴۵۵۶۰۰ ریال بطور علی الحساب از مشتری دریافت می‌شود‌. پیکانهای دولوکس که با این قیمت تحویل خریداران می‌شود با پیکانهای دولوکس قبل فرق دارد و تا حدودی این افزایش قیمت مربوط به تغییرات پیکان می باشد که بیشتر جنبه ایمنی و استحکام دارد و از سوی دیگر افزایش قیمت قطعات ساخت داخل و خارج و تفاوت ارز موجب شده است که در قیمت پیکان تجدیدنظر شود تا کارخانه بتواند به کار خود ادامه دهد.

IMG_20231205_072527_222

در پیکانهای جدید تغییراتی وجود دارد که بعضی از آنها کاملا مشهود است مانند بهتر شدن سپرها و بزرگ شدن چراغها شبیه چراغهای بنز و همچنین تغییر داشبورد و فرمان، و علاوه بر آن از لحاظ موتور نیز پیکانهای جدید تغییراتی پیدا کرده و موتور آنها تا حدودی قوی تر شده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما