شناسهٔ خبر: 64203656 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگي دانشگاهیان براي ارائه الگوهای لازم برای ناترازی مصرف بنزین

دانشگاهیان آماده ارائه الگوهای لازم برای ناترازی مصرف بنزین به دولت هستند.

صاحب‌خبر -
 
آمادگي دانشگاهیان براي ارائه الگوهای لازم برای ناترازی مصرف بنزین *به گزارش خبرگزاري صدا وسيما؛ رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه تعیین نرخ بهینه‌ای که ناترازی بنزین را از بین ببرد حتما احتیاج به کار علمی و دقیقی دارد، گفت: برای حل چنین مسائلی باید از متخصصان در حوزه‌های انرژی و گرایش‌های مختلف انرژی کمک بگیریم.
 
عبدالله معتمدی درباره راه‌حل ناترازی بنزین توسط دانشگاه‌ها گفت: این مسائل یک جنبه تخصصی و علمی دارد و کارشناسان اقتصادی در این زمینه در دانشگاه‌ها داریم.
 
وی افزود: برای تعیین نرخ فرآورده‌هایی مانند بنزین یا مسائلی دیگر‌ به دلیل اینکه یک متغیری است که با ده‌ها متغیر اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی با هم ارتباط دارند و این فرآورده در کشور و کشورهای حاشیه خیلج فارس جنبه بین‌المللی و اقتصاد دارد.
 
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: تعیین نرخ بهینه‌ای که ناترازی بنزین را از بین ببرد حتما احتیاج به کار علمی و دقیقی دارد.
 
معتمدی در پایان گفت: برای حل چنین مسائلی در کشور متخصصانی در بحث انرژی، اقتصاد انرژی و گرایش‌های مختلف انرژی داریم که می‌توانند به این مسئله کمک کنند.
احمد وحیدی وزیر کشور طی هفته‌های گذشته با اشاره به مصرف روزانه نزدیک به ۱۴۵ میلیون لیتری بنزین، گفت: ظرفیت تولید بنزین به ۱۲۰ میلیون لیتر در روز رسیده است و امروز بایستی دانشجویان برای این ناترازی مصرف، الگو ارائه دهند.

نظر شما