شناسهٔ خبر: 64200053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی

نام دو دانشگاه استان در رتبه بندی اختراع دانشگاهی

مؤسسه ISC رتبه بندی دانشگاه‌های کشور را در شاخص ثبت اختراع اعلام کرد که در این بین نام دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی بیرجند هم دیده می شود.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه ISC گفت: بر اساس داده ­های آخرین رتبه دانشگاه­‌ها در ISC، دانشگاه‌های حاضر در رتبه­ بندی،  ۱۴۷ پروانه ثبت اختراع بین المللی رادر بازه زمانی ۱۳۹۹-۱۳۹۷، به ثبت رسانده اند.

وی گفت: بر اساس تفکیک دانشگاه‌ها ، دانشگاه ­های جامع کشور، با ۹۵ پروانه ثبت اختراع بین المللی، بیشترین تعداد ثبت اختراع را در بین سایر دانشگاه ­ها داشته ­اند.

رئیس مؤسسه ISC گفت: از میان ۷۵ دانشگاه جامع ۲۴ دانشگاه توانسته اند ثبت اختراع بین المللی داشته باشند و ۹۵ پروانه ثبت اختراع بین المللی، را به ثبت برسانند. به لحاظ تعداد پروانه ­های ثبت اختراع دانشگاه تهران به ترتیب با ۳۳ پروانه ثبت اختراع با اختلاف چشمگیر با نسبت به سایر دانشگاه ها، رتبه اول را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در میان ۷۵ دانشگاه جامع حاضر در نظام رتبه ­بندی رتبه بندی ISC ۵۶ دانشگاه موفق به ثبت اختراع ملی شده اند.

وی گفت:دانشگاه ­های فردوسی و سمنان به ترتیب با ۱۰۴ و ۷۵ اختراع ملی، به لحاظ شمار پروانه‌های ثبت اختراع رتبه ­های اول  و دوم را داشته اند.

در این بین دانشگاه بیرجند رتبه ۱۵ این جدول را به خود اختصاص داد.

نام دو دانشگاه استان در رتبه بندی اختراع دانشگاهی

نام دو دانشگاه استان در رتبه بندی اختراع دانشگاهی

تعداد ثبت اختراعات ملی دانشگاه‌های صنعتی

فاضل زاده ادامه داد: از میان ۲۸ دانشگاه صنعتی حاضر در رتبه بندی ISC، ۲۵ دانشگاه دارای ثبت اختراع ملی هستند که در این میان دانشگاه ­های صنعتی اصفهان، امیرکبیر و علم و صنعت ایران به ترتیب با ۶۷، ۵۳ و ۲۸ پروانه ثبت اختراع ملی رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کرده ­اند.

در این بین دانشگاه صنعتی بیرجند رتبه ۱۱ کشور را از آن خود کرد.

نام دو دانشگاه استان در رتبه بندی اختراع دانشگاهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما