شناسهٔ خبر: 64189299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

دریادار ایرانی خبرداد:

ارائه توان ایران در برقراری امنیت در اقیانوس به آیونز

اقتصاد ایران: فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه اجلاس آیونز گفت: تلاش داریم حداکثر بهره‌برداری را از این نشست داشته باشیم و توان خود در حوزه برقراری امنیت در حوزه‌های اقیانوسی را به اعضا ارائه کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی تلویزیونی در حاشیه اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند (آیونز) که در بانکوک پایتخت تایلند برگزار شد، گفت: آیونز ۲۵ عضو دارد و در سه کارگروه تعریف شده است که جمهوری اسلامی ایران ریاست دو کارگروه آن را بر عهده دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و هندوستان فعال‌ترین اعضای آیونز هستند و مسئولیت مهم‌ترین کمیته این نهاد یعنی کمیته امنیت دریایی بر عهده ایران و هندوستان قرار دارد.

 

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در نشست آیونز در بانکوک پرچم ریاست این نهاد از کشور فرانسه به تایلند واگذار می‌شود، عنوان کرد: در خلال برگزاری این نشست کارگروه‌ها باید گزارش فعالیت‌های خود را برای اعضای حاضر ارائه کنند.

وی ادامه داد: همچنین، فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران با استفاده از دیپلماسی دفاعی وجود دارد تا از طریق ملاقات‌هایی که با فرماندهان نیروی دریایی و هیئت‌های حاضر در این نشست انجام می‌شود، توانمندی‌های خود را ارائه کند.

دریادار ایرانی در پایان اظهار کرد: تلاش داریم حداکثر بهره‌برداری را از این نشست داشته باشیم و توان خود در حوزه برقراری امنیت در حوزه‌های اقیانوسی را به اعضا ارائه کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما