ابر پروژه نهضت ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان گلستان توسط رئیس جمهور افتتاح شد/پوشش پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها از 5 میلیون خانوار گذشت | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

رئیس جمهوری بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری را یکی از بسترها و زیرساخت‌های مهم هوشمندسازی شهری دانست و گفت: امروز با بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری در گلستان، گامی مهم و ماندگار در این زمینه و نیز توزیع عادلانه فرصت‌ها برداشته شد که امیدوارم هر چه سریع‌تر به همه استان‌های کشور توسعه یابد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه) در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان گلستان، در «آیین افتتاح پروژه بزرگ فیبر نوری» در سراسر استان، ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری رسمی یکی از مهمترین زیرساخت‌های فناورانه و ارتباطاتی در این استان، از همه دست‌اندرکاران اجرای این طرح قدردانی کرد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه فناوری ارتباطات بسیار سریع‌تر از دیگر مصادیق فناوری در جهان گسترش یافت، گفت: امروز همه بخش‌های زندگی ما متاثر و اساسا در بستر این فناوری و اینترنت قرار دارد، به شکلی که اگر این فضای ارتباطی نباشد، زندگی دچار اختلال خواهد شد.
دکتر رئیسی با بیان اینکه فیبر نوری بسیار کارآمدتر از نسل‌های قبلی زیرساخت‌های ارتباطاتی است، افزود: یکی از نکات در ارتباطات سرعت است. از جمله مواردی که چند بار نسبت به آن به آقای وزیر گفتم گلایه برخی از مردم از کندی اینترنت بوده که زیرساخت فیبر نوری می‌تواند این مشکل را برطرف کند و همانطوریکه کاربران در جلسه امروز گفتند ، این مشکلشان با دسترسی به فیبرنوری حل شده است.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در این مراسم با اشاره به برگزاری جشن پوشش برای سه میلیون خانوار در اردیبهشت ماه گذشته، گفت: امروز این تعداد از پنج میلیون خانوار عبور کرد و طبق برنامه تا پایان امسال این امکان برای هشت میلیون خانوار فراهم می‌شود.
وی افزود: در اردیبهشت ماه جشن پوشش اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری برای سه میلیون خانوار برگزار شده بود و امروز این تعداد از پنج میلیون خانوار عبور کرد و طبق برنامه تا پایان امسال این امکان برای هشت میلیون خانوار فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور بارها تاکید کرد که سرعت اینترنت باید افزایش یابد، افزود: سیم مسی حداکثر سرعتی که می‌دهد 16 مگابیت بر ثانیه است و بسته به فاصله از مرکز مخابراتی ممکن است کمتر شود اما با فیبر نوری این محدودیت‌ها وجود ندارد. ضمن اینکه فناوری نسل چهارم و پنجم تلفن همراه هم  بدون این که فیبر به سایت متصل شده باشد، عملا سرعت مورد انتظار را ارائه نمی دهد. از این جهت با اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها به صورت اساسی و ریشه ای مشکل سرعت اینترنت را حل خواهیم کرد. 
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه زیرساختی که در این دوره در حال راه‌اندازی است دست‌کم برای نیم‌قرن آینده نیاز کشور را پاسخ می‌دهد و به یادگار از این دولت باقی می‌ماند، اظهار کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، این دولت آینده را فدای امروز نمی‌کند و ما کار سخت را انتخاب کردیم تا برای آیندگان گام بزرگی برداریم. سختی کار در این است که در تمام شهرهای کشور باید حفاری و فیبرکشی انجام شود.
وی افزود: در گام نخست فیبر را تا نزدیکی خانه مردم می‌بریم و در گام بعدی مردم باید درخواست دهند تا به فیبر متصل شوند.

نظر شما