شناسهٔ خبر: 64163693 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

اولین بارداری موفق به روش آی یو آی در طبس

اولین بارداری موفق به روش آی یو آی در بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) طبس ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ عباس زمانی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: مرکز ناباروری آفرینش خردادماه سال ۱۴۰۲ با هدف درمان زوج‌های نابارور در راستای منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص جوانی جمعیت آغاز به کار کرد.

وی افزود: تاکنون در این مرکز ۸ مورد موفق بارداری به روش دارویی و یک مورد خانم ۳۵ ساله پس از ۵ سال نازایی ثانویه و به دنبال درمان‌های دارویی ناموفق با توجه به آزمایشات زوجین، داوطلب روش درمانی آی یو آی شد و در اولین مرتبه، این درمان موفقیت آمیز بود.

وی گفت: اقدامات قابل انجام در مرکز ناباروری آفرینش طبس شامل شناسایی زوجین نابارور و تشکیل پرونده برای خانم تحت نظارت متخصص زنان و آقا تحت نظارت متخصص اورولوژی، بررسی علل نازایی خانم و آقا توسط متخصصین زنان و ارولوژی، انجام آزمایشات وسونوگرافی باتعرفه دولتی، انجام روش درمانی آی یو آی و پیگیری وضعیت بیمار تحت درمان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس افزود: مرکز درمان ناباروری طبس در روز‌های شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۹ تا۱۱ صبح (باتعرفه دولتی) فعال است و متقاضیان می‌توانند جهت دریافت نوبت با شماره تلفن ۳۲۳۸۳۱۱۰ تماس گرفته و یا به صورت حضوری به این مرکز مرجعه کنند. / فارس

برچسب‌ها:

نظر شما