شناسهٔ خبر: 64149382 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پی ابطال مصوبه هیات دولت از سوی دیوان عدالت اداری؛

دهقان: مصوبه واردات خودرو برای ورزشکاران قانونی است

تهران- ایرنا- معاون حقوقی رئیس جمهور درباره ابطال مصوبه هیات دولت درباره واردات خودرو توسط بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال گفت: به زودی متن جدیدی در این باره آماده می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «محمد دهقان» روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره ابطال مصوبه هیات دولت در واردات خودرو توسط بازیکنان ملی و کادر فنی فوتبال گفت: این مصوبه کاملا قانونی است اما در عین حال به رای دیوان عدالت اداری احترام می‌گذاریم. همچنین از ما و وزارت ورزش در این جلسه دعوتی نشده تا از مصوبه دولت دفاع شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: برای اینکه مشکلی برای ورزشکاران و کسانی که صاحب حق هستند ایجاد نشود بلافاصله متن جدیدی را آماده و در دولت تصویب می‌کنیم.

دهقان درباره حکم اخیر دادگاه تجدید نظر سوئد برای حمید نوری گفت: این حکم غیرمنصفانه است و با زیر پاگذاشتن تمامی موازین حقوق بشری و حقوق بین المللی، سوئد دادرسی ناعادلانه و حکم ظالمانه‌ای را به نمایش گذاشت که برای دستگاه قضائی سوئد با صدور این حکم ظالمانه ابراز تاسف می‌کنم. در ماجرای نوری زیر پا گذاشت.

وی افزود: حکم دادگاه تجدید نظر سوئد در راستای حمایت از جریان تروریستی منافقین و کاملا غیرمنصفانه بود.  برای ساختار قضایی سوئد متاسفم. با ادعای دفاع از حقوق بشر تا این حد از موازین حقوق بشر را نقض کردند. آنان دادرسی ناعادلانه و حکم ظالمانه‌ای را در دنیا به نمایش گذاشتند.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری در جلسه روز گذشته- سه شنبه ۲۸ آذرماه به بررسی مصوبه هیات وزیران در مورد واردات خودرو توسط بازیکنان تیم ملی و کادر فنی فوتبال پرداخت و رای به ابطال آن داد.

نظر شما