شناسهٔ خبر: 64150361 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دهقان:

حکم دادگاه سوئد علیه حمید نوری، ناعادلانه و ظالمانه‌ است

معاون حقوقی رئیس‌ جمهور، حکم دادگاه تجدید نظر سوئد علیه حمید نوری را غیر منصفانه دانست و گفت: این کشور، دادرسی ناعادلانه و حکم ظالمانه‌ای را به نمایش گذاشت.

صاحب‌خبر -

حکم دادگاه سوئد علیه حمید نوری، ناعادلانه و ظالمانه‌ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد دهقان، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، اظهار داشت: سوئد، همه موازین حقوق بشر و حقوق بین‌المللی را علیه حمید نوری، زیر پا گذاشت.

معاون حقوقی رئیس‌ جمهور، تصریح کرد: برای دستگاه قضایی سوئد به علت صدور این حکم ظالمانه، ابراز تأسف می‌کنم.
 
دهقان گفت: حکم دادگاه تجدید نظر سوئد برای حمایت از گروهک تروریستی منافقین و غیر منصفانه بود.
 
معاون حقوقی رئیس‌ جمهور، اظهار داشت: حمید نوری را چند سال در زندان انفرادی، زندانی کردند و بازجویی را انتخاب کردند که با گروهک منافقین ارتباط داشت. برای ساختار قضایی سوئد متأسفم؛ با ادعای دفاع از حقوق بشر تا این حد از موازین حقوق بشر را نقض کردند. آنان، دادرسی ناعادلانه و حکم ضالمانه‌ای را در دنیا به نمایش گذاشتند.
 
دهقان، همچنین با بیان اینکه از دولت و وزارت ورزش و جوانان برای ابطال مصوبه هیئت دولت در واردات خودرو برای بازیکنان ملی و گروه فنی فوتبال دعوت نشد، گفت: مصوبه دولت، قانونی است، اما به رأی دیوان عالی کشور احترام می‌گذاریم. عزیزان در دیوان، هیچ دعوتی از دولت و وزارت ورزش و جوانان نکردند تا از مصوبه دولت دفاع کنیم.
 
معاون حقوقی رئیس‌ جمهور از تصویب مصوبه‌ای جدید در هیئت وزیران برای حل مشکل به‌ وجود آمده برای ورزشکاران، خبر داد و تصریح کرد: با تصویب مصوبه‌ جدید، مشکل ورزشکاران یا افرادی را که حق مُکتسب پیدا کرده‌اند، حل می‌کنیم؛ آنان نگران نباشند. متن جدیدی را در دولت، تهیه و به تصویب خواهیم رساند.
 

نظر شما