شناسهٔ خبر: 64135959 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همه مقاطع مدارس استان تهران تا پایان هفته غیرحضوری شد

معاون استاندار تهران از غیرحضوری شدن همه مقاطع مدارس استان تهران به غیر از فیروزکوه تا پایان پنجشنبه ۳۰ آذر در دو نوبت صبح و عصر خبر داد.

صاحب‌خبر -

همه مقاطع مدارس استان تهران تا پایان هفته غیرحضوری شد
­به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار داشت: با توجه به تشدید و استمرار آلودگی و پایداری هوا و در خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی همه مقاطع تحصیلی در استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر تا پنجشنبه ۳۰ آذر غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به تعطیلی مهد‌های کودک درطی این مدت ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری است. همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودرو‌های گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رویت دارند، جلوگیری می‌کنند.

غراوی همچنین گفت: مجوز‌های طرح ترافیک شهرداری تهران در این بازه زمانی صادر نمی‌شود.
معاون استاندار تهران با بیان اینکه فعالیت کارخانجات شن و ماسه از امروز تا پایان روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه ممنوع است ، خاطرنشان کرد: طبق این مصوبات توصیه می‌گردد گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و ...) از تردد در فضای باز خودداری نمایند و هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز ممنوع است.
غراوی تصریح کرد: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی گردند و شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام نمایند.
وی افزود: سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی همه دستگاه‌های اجرایی، به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و نظایر آن، اقدام نمایند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و ...)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها و ... که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز را دارند، ضرورت دارد.
غراوی اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ، برای جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزای دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.
وی افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در همه واحد‌های نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، به ادامه تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحد‌های متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضروری است، اقدام نماید.
معاون استاندار ادامه داد: تردد شبانه همه خودرو‌های گازوئیلی سنگین به استثنای میکسر‌های حمل بتن در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران ممنوع است.
غراوی همچنین گفت: شهرداری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان و شهرداران مناطق شهر تهران برای جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال و با جدیت با افراد خاطی برخورد کنند، همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان به تشدید نظارت بر فعالیت واحد‌های آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی، اقدام نماید.

نظر شما