شناسهٔ خبر: 64117251 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بازار باثبات و عرضه مناسب میوه در شب یلدا‌

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

مسئولان تأمین و تنظیم بازار میوه، با تشریح سه اقدام برای فراوانی عرضه و کنترل قیمت میوه در بازار شب یلدا، از شهروندان خواسته‌اند تخلفات گران‌فروشی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.
سال‌های گذشته با نزدیک‌شدن به شب یلدا و با افزایش تقاضا، قیمت میوه افزایش می‌یافت، سیستم‌های نظارتی اعلام می‌کردند نظارت بر همه فروشندگان امکانپذیر نیست و باید عرضه فراوان قیمت‌ها را بشکند، اما امسال تدابیری برای بازار با ثبات شب یلدا اندیشیده شده است.
به گزارش فارس، مسئولان می‌گویند «عرضه گسترده میوه از ۲۷ آذر» و «تشدید نظارت بر بازار» انجام می‌شود تا بازار میوه در شب یلدا نوسان قیمت یا کمبود نداشته باشد.
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران، مصطفی دارایی‌نژاد از «ذخیره ۵ هزار تن میوه» از جمله انار، کیوی، نارنگی، پرتقال، سیب و هندوانه و توزیع از ۲۷ آذر برای تنظیم قیمت‌ها خبر داد.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی هم گفته است طرح «تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا» برای نظارت بر قیمت‌های میوه، محصولات پروتئینی و آجیل از دیروز آغاز شده است و شهروندان هم می‌توانند تخلفات را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران روز گذشته از افزایش عرضه میوه مخصوص شب یلدا در روز‌های پایانی ماه خبر داده و گفته است: در حال حاضر روزانه ۲ تا ۳ هزار تن سیب، انار و هندوانه ورودی میدان مرکزی میوه و تره‌بار داریم. مدیرکل دفتر امور سبزی و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی حسین اصغری هم از عرضه ۱۷۰هزار تن هندوانه پاییزی برای شب یلدا خبر داده و گفته است که برآورد تقریبی نیاز مصرف هندوانه در شب یلدا حدود ۱۲۰ هزار تن است.
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به دو میوه پرتقاضا در شب چله گفت: دوشنبه شب ۶هزار تن بار هندوانه و انار وارد تهران شد و قرار است ۲هزار تن دیگر اضافه شود.
مصطفی دارایی‌نژاد گفت: روز گذشته تقریباً ۱۰۰تریلری معادل ۲هزار تن هندوانه وارد میدان بارفروشان تهران شد. با برنامه‌ریزی انجام شده کشت هندوانه برای زمستان در شهر‌های بوشهر و میناب انجام شد که کمبودی در بازار کشور وجود نداشته باشد.

نظر شما