شناسهٔ خبر: 64105999 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وحدت حوزه و دانشگاه با وضع قوانین مناسب محقق می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با محور «علم حکمرانی و تمدن اسلامی» گفت: وحدت حوزه و دانشگاه با وضع قوانین مناسب محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

وحدت حوزه و دانشگاه با وضع قوانین مناسب محقق می‌شود
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که امروز در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم برگزار شد، گفت: فرهنگ دانشگاهی با فرهنگ حوزوی وجوه اشتراک و تفاوت‌هایی دارد. وحدت حوزه و دانشگاه باید به هم‌افزایی مثبت و مؤثر حوزه و دانشگاه بینجامد. وحدت حوزه و دانشگاه یعنی ما این دو فرهنگ آموزشی را به رسمیت بشناسیم.

زلفی‌گل اظهار کرد: برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه باید از طریق داشتن قوانین و مقررات پیش ببریم؛ چون فرهنگ سالم هم از طریق قانون محقق می‌شود. نیازسنجی این قوانین و راهبرد‌ها وظیفه نهاد‌هایی مانند همین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است. اینکه چه قوانینی باید تصویب شود تا به وحدت موفق حوزه و دانشگاه برسیم باید در چنین نهاد‌هایی رقم بخورد.

وی افزود: در فرهنگ حوزوی علاوه بر توجه ویژه به کنترل‌های بیرونی، بحث «ایمان» جدی‌تر است. نظام ارزشیابی فرهنگ حوزوی و دانشگاهی چگونه در کنار هم قرار بگیرد که مفید باشد.

زلفی‌گل عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه زمانی محقق می‌شود که برنامه منسجم، قابل اجرا و ارزیابی داشته باشیم. ما سعی کردیم در دوره فعلی وزارت علوم چنین برنامه‌هایی داشته باشیم. در آئین‌نامه‌های جدید ارتقای اعضای هیئت علمی، به همکاری‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و برنامه‌های مشترک بین اعضای هیئت علمی دانشگاه و حوزویان توجه ویژه‌ای داشتیم.

وزیر علوم ادامه داد: طرح‌های پژوهشی مشترک بین حوزه و دانشگاه در اولویت قرار گرفته است، اینکه چگونه نهاد‌هایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر نهاد‌ها را برای تحقق این وحدت درگیر کنیم، مهم است و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه باید در این زمینه ورود کند؛ چون با یک برنامه‌ریزی درست می‌توان در این حوزه تأثیرگذار بود.

نظر شما