شناسهٔ خبر: 64080788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیگیری خریداری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای کلانشهر مشهد

خریداری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای کلانشهر مشهد در حال پیگیری است.

صاحب‌خبر -

پیگیری خریداری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای  کلانشهر مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: فرسودگی ناوگان از چالش‌های سازمان اتوبوسرانی است که برای نوسازی آن، خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید طی امسال و سال آینده در دستور کار قراردارد.

محمد غلامی افزود: همچنین با توجه به هزینه بالای خرید هر دستگاه اتوبوس جدید، بازسازی ناوگان فرسوده نیز مد نظر قرار گرفته و در همین  زمینه در دو سال گذشته تعداد ۱۲۵ دستگاه اتوبوس فرسوده بازسازی شده است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه بومی سازی و تامین قطعات مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت:  با استفاده از ظرفیت‌های نیروی متعهد و پرتوان سازمان  در زمینه مهندسی معکوس و بومی‌سازی قطعات پرکاربرد ناوگان اقدام شد که همین امر صرفه‌جویی سالانه بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال را به دنبال داشته است.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد، درخصوص اقدامات انجام شده برای ساماندهی پایانه‌های اتوبوسرانی در این کلانشهر نیز گفت: در همین زمینه حدود یک ماه  گذشته عملیات  ساخت پایانه شهید مفتح با مساحت ۱۴ هزار متر مربع در ابتدای بلوار میامی آغاز شده  و برنامه ریزی‌های لازم برای تملک زمین و ساخت پایانه‌های چندمنظوره شرق، فردوسی، مصلی، نماز، معراج وتوقفگاه طرق نیز در حال انجام است.

غلامی افزود: توسعه خطوط اتوبوس تندرو (BRT)، توسعه مسیر‌های ویژه اتوبوس، بروزرسانی تجهیزات بلیت الکترونیک، اطلاع‌رسانی هوشمند در ایستگاه‌های اتوبوس، ساخت و نصب ۳۰ دستگاه سایبان و ۷۰۰ نیمکت جدید در ایستگاه‌های اتوبوس از دیگر برنامه‌های پیشروی سازمان اتوبوسرانی در امسال و سال آینده خواهد بود.

وی گفت: هم اکنون هزارو ۷۰۴ دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان وجود دارد که به صورت میانگین روزانه بیش از یک میلیون سفردرون شهری ازطریق این شیوه انجام می‌شود.

۲۶ آذر روز حمل ونقل و رانندگان نام دارد.

یکی از مهمترین موضوعات در زندگی شهرنشینی امروز، توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل عمومی ناوگان اتوبوسرانی است که باید به صورت مستمر نوسازی شود.


نظر شما