شناسهٔ خبر: 64075309 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

برگزاری نکوداشت جواد صفی‌نژاد و مرتضی فرهادی ازسوی بنیاد ایران شناسی

بنیاد ایران‌شناسی در آیین بزرگداشت «هفتۀ پژوهش» با شعار «پژوهش برای ایران»، نکوداشت استادان ایران‌پژوه: «جواد صفی‌نژاد»، کاشف بُنه و پدر قناتِ ایران و «مرتضی فرهادی» کاشف‌واره و شارحِ فرهنگِ یاریگری ایرانیان را، برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، آیین بزرگداشت هفتۀ پژوهش با نکوداشت استادان ایران‌پژوه: «جواد صفی‌نژاد»، کاشف بُنه و پدر قناتِ ایران و «مرتضی فرهادی» کاشف‌واره و شارحِ فرهنگِ یاریگری ایرانیان برگزار می‌شود.

دکتر «جواد صفی‌نژاد» استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، تاریخ‌شناس و جغرافی‌دان ایرانی است که به‌دلیل انجام پژوهش‌های متعدد در حوزۀ اقوام و عشایر ایرانی، از ایران‌پژوهان پیشکسوت است.

دکتر «مرتضی فرهادی»، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی است که به‌دلیل انجام پژوهش‌های متعدد در حوزه جامعه‌شناسی روستائی و مردم‌شناسی آینده، از ایران‌پژوهان پیشکسوت دانسته می‌شود. ‎ ‎

بنیاد ایران‌شناسی تلاش دارد با نکوداشت و تقدیر از ایران‌‎‌‎شناسانی که عمر گران‌قدر خویش را برای پژوهش در تاریخ، جغرافیا، فرهنگ و تمدن دیرپای ایران سرافراز، از گذشته تا اکنون صرف نموده‌اند، توجه جامعۀ پژوهشی کشور را به اهمیت «پژوهش برای ایران» جلب نماید.

آیین بزرگداشت «هفتۀ پژوهش» در روزهای دوشنبه و چهارشنبه در بنیاد ایران‌شناسی برگزار خواهد شد. معرفی برنامۀ پژوهشی میان‌مدت معاونت پژوهشی، به همراه رونمایی از کتاب‌های جدید در روز ۲۷ آذر، و نکوداشت استادان دکتر صفی‌نژاد و دکتر فرهادی در روز ۲۹ آذر خواهد بود.

بنیاد ایران‌شناسی از حضور پژوهشگران و علاقمندان به شرکت (حضوری/ مجازی) در این مراسم استقبال می‌کند.

در این مراسم روز ۲۹ آذر: ساعت ۱۲-۹ (نکوداشت استاد صفی‌نژاد)؛ ساعت ۱۷-۱۴ (نکوداشت استاد فرهادی) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما