شناسهٔ خبر: 64058356 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

کارگر نیروگاه فوکوشیما قربانی آلودگی رادیواکتیو شد

شرکت پیمانکار نیروگاه اعلام کرد که یکی از کارکنان در محل برچیدن نیروگاه ویران‌شده فوکوشیما دایچی (شمال شرقی ژاپن) از ناحیه صورت دچار آلودگی رادیواکتیو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ شرکت تپکو دیروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد این حادثه روز دوشنبه رخ داده؛ زمانی که این کارگر بعد از کار، ماسک کاملی که از او محافظت می‌کرد و مواد رادیواکتیو روی آن رسوب کرده بود را از روی صورتش برداشته است.

تپکو اطمینان داد که معاینات کلی از کارگر آسیب‌دیده، آلودگی داخلی را پایین‌تر از استاندارد‌های ایمنی بین المللی در این زمینه نشان می‌دهد و وضعیت سلامت وی پایدار است. اما نتایج بررسی‌های بیشتر در ژانویه (دی/ بهمن) مشخص خواهد شد.

پیشتر در ماه اکتبر (مهر/ آبان) مساله مشابهی گزارش شده بود.

در ماه مارس (اسفند/ فروردین) ۲۰۱۱، هسته‌های سه راکتور از شش راکتور در نیروگاه فوکوشیما دایچی پس از سونامی که این سایت را ویران کرد ذوب شد و به این ترتیب بدترین فاجعه هسته‌ای جهان از زمان چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ به ثبت رسید. هنوز چندین هزار نفر روزانه برای عملیات پاکسازی و خنثی سازی پیچیده در فوکوشیما دایچی کار می‌کنند و انتظار می‌رود این عملیات چندین دهه بطول بیانجامد.

تپکو و دولت ژاپن در پایان اوت (شهریور) عملیات رهاسازی تدریجی ۱.۳ میلیون مترمکعب آب تصفیه شده از این نیروگاه در دریا را آغاز کردند. این آب برای خنک کردن هسته‌های سه راکتوری که پس از فاجعه ذوب شده بودند استفاده شده بود. هرچند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) این اقدام را تایید کرد، اما بحران دیپلماتیک میان ژاپن و چین ایجاد شد. ابتدا چین و به دنبال آن روسیه کلیه واردات محصولات دریایی ژاپن را به حالت تعلیق درآوردند. / ایرنا

نظر شما