شناسهٔ خبر: 64050281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نماینده کرمان و راور :

پارک فناوری دانشگاه شهید باهنر کوچک و محدود شده است/ استاندار کرمان پیگیر حل مشکل باشد

نماینده کرمان و راور گفت: با رویکرد کوچک و محدود کردن پارک فناوری دانشگاه شهید باهنر به قیمت راه‌اندازی پارک استان، مخالفیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو ، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه شهید باهنر کرمان، ضمن تجلیل از نخبگان علمی و اساتید این دانشگاه ،با اشاره به وجود ۲ پارک علم وفناوری در استان کرمان، گفت: دو سال قبل طی نامه‌ی مشترکی به امضا استاندار سابق کرمان و نمایندگان کرمان و راور درخواست تاسیس پارک جدید علم و فناوری را به وزارت علوم ارائه کردیم.

وی افزود : طی آن نامه توافق شد تا از منابع استانی و ملی نسبت به تخصیص ساختمان، زمین، اعتبارات و نیروی انسانی به این پارک اقدامات و پیگیری‌های لازم از سوی استانداری انجام پذیرد و انتظار داشتیم با توجه به مرجعیت علمی و مرکزیت دانشگاه شهید باهنر کرمان، راه‌اندازی این پارک تحت نظر دانشگاه شهید باهنر شروع به فعالیت کند.

وی اظهار داشت: لیکن‌ متاسفانه نه تنها این اتفاق رقم نخورد بلکه تلاش شد به جای ایجاد ظرفیت جدید برای استان و تخصیص امکانات و تجهیزات و اعتبارات و زیرساخت‌ها برای پارک فناوری استان، از دارایی‌ها، امکانات و اماکن پارک فناوری دانشگاه شهید باهنر که بیش از ۲۰ سال از عمر آن می‌گذرد، به پارک فناوری استان تخصیص داده شود.

وزیر اسبق علوم در ادامه تاکید کرد : این اقدام یعنی کوچک و محدود کردن پارک فناوری دانشگاه شهید باهنر به قیمت راه‌اندازی پارک استان؛ که ما با این رویکرد مخالفیم و صراحتا اعلام می‌کنیم مسئولین استان و خصوصا استاندار کرمان بایستی تمام تلاش خویش را به کار ببندد و امکانات و اعتبارات مناسب برای پارک فناوری استان فراهم آورد و ما هم در مجلس شورای اسلامی حتما حمایت خواهیم کرد.

* تجلیل از بنیانگذاران دانشگاه در کرمان

زاهدی سپس افزود : افتخار می کنم به عنوان اولین دانشجوی دکتری ریاضی داخل کشور از دانشگاه شهید باهنر کرمان فارغ التحصیل شدم.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تاریخچه‌ی تاسیس دانشگاه شهید باهنر، از مرحوم مهندس افضلی پور و همسر وی به نیکی یاد کرد و گفت: ثمره‌یایثار و بذل مال و جان این زوج بزرگوار، هزاران دانشجو و فارغ التحصیلی است که هرکدام در گوشه‌ای از این سرزمین و حتی در خارج از کشور مشغول خدمت هستند.

*اهمیت پژوهشگاه افضلی‌پور 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وجود دانشکده‌های متعدد و پژوهشگاه افضلی پور را از پیشرفت‌ها و دستاوردهای دانشگاه دانست و بیان کرد: برای راه‌اندازی و اخذ مجوز پژوهشگاه افضلی‌پور خیلی تلاش شد و با پیگیری‌های جمعی و تعاملات انجام شده ردیف بودجه‌ای هم به این پژوهشگاه تعلق گرفت و بسیار خوش بین و امیدوار هستم که این پژوهشگاه در آینده‌ی نزدیک به یکی از قطب‌های تحقیقاتی کشور و حتی منطقه تبدیل شود.

زاهدی با اشاره به حضور مستمر خود در دانشگاه و در کسوت معلمی و استاد دانشگاهی، گفت: خود را فرزند کرمان می‌دانم و با اینکه پیشنهادهای زیادی برای انتقال و تدریس در دانشگاه‌های تهران داشته‌ام، اما همواره خود را مدیون مردم کرمان دانسته و ترجیح دادم در کرمان بمانم و در دانشگاه‌های همین شهر و استان تدریس و خدمت کنم تا گوشه‌ای از دِین خودم را به مردم استان ادا نمایم.

* در مسیر پیشرفت استان با هیچکس اختلاف ندارم

زاهدی در این نشست با بیان اينکه توسعه و پیشرفت استان خط قرمز ماست، گفت: در مسیر پیشرفت استان با هیچکس اختلاف ندارم و از هر سرمایه‌گذاری سالم که منافع آن به مردم و جامعه برسد حمایت می کنم. 

نماینده مردم کرمان و راور اجرای کلان پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان را نمونه‌ای از همدلی و همراهی جمعی دانست و گفت: در کلان پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان که شخصا از ابتدا پیگیری آن را برعهده داشتم از ظرفیت تمامی افراد فارغ از طیف‌بندی و سلایق سیاسی، استفاده کردیم تا چالشی از استان برطرف شود.

نظر شما