شناسهٔ خبر: 67627192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم:

بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات دانشجویی پرداخت شده است

قوچان - معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم گفت: در راستای رفع مشکلات مالی دانشجویان طی ۲ ترم اخیر وزارت علوم بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صمد حاج جباری ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح مرکز رفاهی غدیر در دانشگاه صنعتی قوچان با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات به دانشجویان یکی از وظایف اصلی صندوق رفاه دانشجویی محسوب می‌شود، اظهار کرد: این روند در طول سه سال اخیر و در دولت سیزدهم صعودی بوده به‌طوری‌که در ابتدای شیوع کرونا برای هر دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد ماهانه ۱۰۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت می‌شد اما در آخرین مصوبه برای دانشجویان کارشناسی ماهانه به یک‌میلیون تومان افزایش‌یافته است.

وی با تأکید اینکه همه پیگیری‌های صندوق رفاه دانشجویی برای این است هیچ دانشجویی به خاطر مسائل مالی از تحصیل بازنماند، افزود: در زمینه ودیعه مسکن دانشجویان متأهل نیز برای دانشجویان در شهرستان‌هایی با جمعیت زیر ۵۰۰ هزار نفر ۱۰۰ میلیون تومان، شهرستان‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان و برای کلان‌شهر تهران ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم ادامه داد: طی ۲ ترم اخیر بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان پرداخت‌شده است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این مبلغ در سال تحصیلی آینده به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

حاج جباری در خصوص ساخت خوابگاه‌های دانشجویی نیز با اشاره به اینکه در طول ۳ سال گذشته ظرفیت خوابگاه‌های متأهلی سه برابر شده است، تصریح کرد: ساخت خوابگاه‌های دانشجویی با دانشگاه‌هاست اما تجهیز آن بر عهده صندوق رفاه خواهد بود که همین‌الان هم برای تجهیز خوابگاه‌های مجردی و متأهلی هیچ محدودیت و مشکلی نداریم و در طول سال گذشته نیز اجراشده است.

نظر شما