شناسهٔ خبر: 64046536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از چهره ماندگار رشته ریاضی کشور در کرمان

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، از مهدی رجبعلی پور ریاضیدان و چهره ماندگار رشته ریاضی ایران در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

 

 
 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در این مراسم  با تجلیل از مقام علمی و ویژگیهای اخلاقی استاد رجبعلی پور گفت :  درس علم، زندگی و اخلاق را از استاد رجبعلی پور آموختم و وی در کلاس‌های درس همواره دانشجویان را بر تلاش و جدیت و درک عمیق مفاهیم سفارش می‌کرد.

 حسین محبی اقدامات و خدمات استاد رجبعلی پور را در دوران مسئولیت در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماندگار توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد :این دانشگاه همواره در زمینه های علمی، پژوهشی و فناورانه پیشگام و سرآمد باشد.

رجبعلی پور معاون اسبق پژوهشی مرکز بین المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی کرمان و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران در سخنانی  از کسب رتبه های برتر ملی و بین المللی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان ابراز خرسندی  کرد

 شایان ذکر است مهدی رجبعلی پور  متولدسال ۱۳۲۴ در کرمان ، مدرک کارشناسی را سال ۱۳۴۵ از دانشگاه تهران، مدرک کارشناسی ارشد را سال ۱۳۴۷ از دانشگاه شیراز و  سال ۱۳۵۲ مدرک دکتری رشته ریاضی را از دانشگاه تورنتوی کانادا دریافت کرد.


وی تا سال ۱۳۵۵ به ادامه تحصیل در دانشگاه دالهوسی کانادا پرداخت، سپس به ایران آمد و به تدریس در دانشگاه مازندران مشغول شد و پس از انتقال به کرمان تا مرتبه استادی ارتقا یافت.

وی عضو بسیاری از مجامع و تحریریه های مجلات علمی، بین المللی و داخلی در رشته ریاضی است و  سال ۱۳۸۰چهره ماندگار کشوری شد.

نظر شما