شناسهٔ خبر: 67374142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در میزگرد ایرنا بررسی شد

نباید آینده کشور را به دست ای کاش‌ها بسپاریم/انتخابات پرشور نشان دهنده اقتدار کشور

تبریز- ایرنا- قهرمانان رشته های ورزشی ووشو، وزنه برداری و قایقرانی با تاکید بر اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه، برگزاری پرشور آن را نشاندهنده اقتدار کشور دانسته و تاکید کردند: نباید آینده کشور را به دست ای کاش‌ها بسپاریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، میزگرد خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی که چهارشنبه در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با هدف افزایش مشارکت مردمی و ایجاد شور انتخاباتی با شرکت ورزشکاران ملی آذربایجان شرقی، به عنوان افراد مرجع و دارای مخاطب در جامعه برگزار شد، محمد گنجی نژاد عضو اسبق تیم ملی ووشو و دارنده مدال جهانی در این رشته، امیر حقوقی عضو تیم ملی وزنه برداری و نخستین مدار آور تاریخ وزنه برداری آذربایجان شرقی و مهناز زارع دارنده مدال‌های جهانی و آسیایی در این رشته با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات و شاخص‌های یک رئیس جمهور اصلح به سوالات مطرح شده پاسخ دادند که مشروح آن را می‌خوانید:

س: شرکت در انتخابات را چرا ضرورت می دانید؟

رئیس جمهور باید کشور را به سمت رشد و شکوفایی سوق دهد

نباید آینده کشور را به دست ای کاش‌ها بسپاریم/انتخابات پرشور نشان دهنده اقتدار کشور

دارنده مدال‌ طلای جهانی ووشو در بخش تالو گفت: خداوند متعال، سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد، مگر این‌که خودشان، سرنوشتشان را تغییر دهند بنابراین اگر به دنبال رشد و پیشرفت کشور هستیم و از شرایط کنونی رضایت کامل نداریم باید در انتخابات شرکت کنیم.

محمد گنجی نژاد افزود: باید فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم که مطابق نظر رهبر معظم انقلاب در سیاست داخلی و خارجی عمل کرده و با ایجاد امید به جوانان و نسل‌های آینده، مشکلات کشور را به سمت بهبود سوق دهد و رشد و شکوفایی را هر روز در کشور شاهد باشیم.

نباید آینده را به دست ای کاش‌ها بسپاریم

نباید آینده کشور را به دست ای کاش‌ها بسپاریم/انتخابات پرشور نشان دهنده اقتدار کشور

عضو تیم ملی وزنه برداری ایران در وزن ۱۰۲ کیلوگرم و دارنده مدال نقره آسیایی نیز در این میزگرد گفت: وزنه برداری یک رشته رکوردی است و به عنوان ورزشکار در مسابقات همواره فکرمان درگیر این است که ای کاش فلان وزنه را می‌زدیم و می‌توانستیم قهرمان شویم، انتخابات نیز این گونه است و نباید آینده را به دست ای کاش‌ها بسپاریم و باید با همان یک رای که هر یک از ما داریم، آینده را با دست خود رقم بزنیم.

امیر حقوقی افزود: باید با آگاهی کامل دقت کنیم که کدام یک از گزینه‌های ریاست جمهوری می‌تواند از دل و جان برای مردم کار کند و با انتخاب آن، آینده خود را به دست دیگران نسپاریم.

مشارکت مردم در انتخابات نشان دهنده قدرت جوانان کشور در دنیا است

نباید آینده کشور را به دست ای کاش‌ها بسپاریم/انتخابات پرشور نشان دهنده اقتدار کشور

دارنده مدال‌های جهانی و آسیایی در رشته قایقرانی نیز با تاکید بر لزوم شرکت در انتخابات، گفت: انتخابات یک موضوع بسیار ضروری و مهم در دنیا به شمار می‌رود که مردم می‌توانند از طریق آن در سرنوشت کشور خود گام بردارند.

مهناز زارع افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات برای هر کشوری اهمیت بسیاری دارد و نشان دهنده قدرت جوانان و کشور در دنیا به خصوص نزد کشورهای استعمارگر و استکبار است.

وی ادامه داد: باید با نشان دادن اتحاد کامل و انسجام و همبستگی بین تمام اقشار جامعه بتوانیم گامی در جهت تعیین سرنوشت کشور و تعالی آن در دنیا برداریم.

س: شرکت در انتخابات چه تاثیری بر جایگاه بین المللی کشورمان دارد؟

مشارکت حداکثری به معنای این است که مردم ایران همچنان پای آرمان‌های انقلاب هستند

نباید آینده کشور را به دست ای کاش‌ها بسپاریم/انتخابات پرشور نشان دهنده اقتدار کشور

گنجی نژاد دارنده مدال طلای ووشوی جهان گفت: مشارکت حداکثری به معنای این است که مردم ایران همچنان پای آرمان‌های انقلاب هستند و می‌توانند اتحاد خود را به نمایش بگذارند تا از سوء استفاده‌ها و جولان دروغ گویان جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم سرنوشت فرزندانی که در این خاک رشد یافته‌اند را به خوبی رقم بزنیم باید از الان در انتخابات شرکت کنیم تا در ادامه این مسیر بدون وابستگی به هیچ کشوری حرکت کنیم.

وی افزود: یکی از ترفندهای هر جامعه‌ای که به دنبال ضربه زدن است، کمرنگ کردن اتحاد است و در هر برهه‌ای از تاریخ، کشورهای استعمارگر سعی داشتند تا با بهانه دعوای اقلیتی، قومی و تمامیت ارضی، اتحاد بین حکومت و مردم را از بین ببرند و از این وضعیت به نفع خود استفاده کنند.

گنجی نژاد اظهار کرد: شرکت در انتخابات و انتخاب رئیس جمهور اصلح، سوء استفاده کشورهای استعمارگر و توطئه‌های آن‌ها را نقشه بر آب می‌کند و اجازه نمی دهد آینده و سرنوشت جوانان ما به دست آنها بیفتد.

با مشارکت حداکثری، پرچم کشورمان را در عرصه‌های سیاسی و بین المللی در دنیا بالا ببریم

نباید آینده کشور را به دست ای کاش‌ها بسپاریم/انتخابات پرشور نشان دهنده اقتدار کشور

عضو تیم ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: ورزشکاران با حضور در مسابقات و افتخارآفرینی برای کشور، با کسب مدال افتخار می‌آورند و پرچم کشورمان را در دنیا به اهتزاز در می آورند، این رقابت فقط در ورزش نیست بلکه رقابت مهم دیگری در انتخابات وجود دارد.

حقوقی افزود: باید با حضور حداکثری در پای صندوق رای، نشان دهیم که پشت نظام هستیم و پرچم کشورمان را در عرصه‌های سیاسی و بین المللی و اتحاد همگانی در دنیا بالا ببریم.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات یک رقابت در دنیا به شمار می‌رود و تمام کشورها می‌خواهند تا نشان بدهند، انتخابات آنها بهتر است و تلاش می‌کنند انتخابات دیگر کشورها از رونق بیفتد بنابراین کشورهای دیگر می‌خواهند به ما ضربه بزنند و نگذارند مردم در انتخابات شرکت کنند.

حقوقی اظهار کرد: با حضور پرشور مردم در روز جمعه، بهترین انتخابات را برگزار می‌کنیم و فرد اصلحی را انتخاب می‌کنیم تا بتوانیم آینده‌ای بدون ایکاش‌ها را رقم بزنیم.

با شرکت در انتخابات از چشم طمع کشورهای غاصب جلوگیری می‌کنیم

نباید آینده کشور را به دست ای کاش‌ها بسپاریم/انتخابات پرشور نشان دهنده اقتدار کشور

زارع گفت: ایران از لحاظ شرایط جغرافیایی در یک موقعیت بسیار حساسی قرار دارد و منابع این کشور، زمینه را برای کشورهای استعمارگر فراهم کرده تا چشم به آن بدوزند و مثل سایر کشورهای تحت سلطه بخواهند از ایران نیز سواستفاده کنند.

وی افزود: با درایت رهبر معظم انقلاب و اتحاد مردم، بهترین انتخابات را در هشتم تیرماه رقم خواهیم زد و از سوء استفاده و چشم طمع کشورهای غاصب جلوگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: به طور حتم باید برای کشور و خاک وطن خودمان گام برداریم، باید با تعصب ایرانی نباید اجازه دست درازی و دخالت به هیچ کشوری را بدهیم.

زارع گفت: شرکت در انتخابات، مشت محکمی بر رژیم صهیونیستی خواهد بود و کشور ایران اسلامی به عنوان مدافع مردم فلسطین و غزه اقتدار خود را در مقابل جریان صهیونیسم نشان می‌دهد.

س: توصیه خود به مردم برای شرکت در انتخابات و پیش بینی شما از حضور مردم چیست؟

منفعل بودن نشان دهنده ضعف است/ اگر ناراضی هستیم باید تلاش کنیم شرایط بهبود یابد

نباید آینده کشور را به دست ای کاش‌ها بسپاریم/انتخابات پرشور نشان دهنده اقتدار کشور

گنجی نژاد گفت: به عنوان یکی از اعضای جامعه ورزشی به برادر و خواهرانم و اهالی ورزش توصیه می‌کنم که حتما در انتخابات پیش رو شرکت کنند و فرد اصلحی که خودشان شناسایی کرده و برای آینده کشور موثر می‌دانند را برگزینند.

وی افزود: برخی نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند که به نظرم کم لطفی است و منفعل بودن نشان دهنده ضعف یک فرد است اگر از شرایط ناراضی هستیم باید به جلو حرکت کنیم و برای بهبود آن تلاش کنیم و این راه را بپیماییم تا هر کسی به سهم خود در آبادانی کشور گامی بردارد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری باید انتخاب شود که سیاست کشور را نه از طریق سیاست بیگانگان بلکه بر اساس خط قانون جلو برد زیرا مشکل اصلی ما عدم اجرای کامل قانون اساسی است.

گنجی نژاد، بالا بودن سواد علمی و معنوی، محبوبیت بین مردم، رزومه قوی و اثبات شده، مقاومت در سختی‌های کشور و مورد تایید رهبر معظم انقلاب را از جمله شاخص‌های انتخاب یک رئیس جمهور اصلح دانست.

رئیس جمهور باید صورت مسئله مشکلات کشور را بداند تا بتواند آنها را حل کند

نباید آینده کشور را به دست ای کاش‌ها بسپاریم/انتخابات پرشور نشان دهنده اقتدار کشور

حقوقی نیز اظهار کرد: مردم ما انسان‌های باشعوری بوده و همواره نشان داده‌اند که پای کار نظام، ایمان و اعتقاد خود هستند و لازم نیست که چیزی به مردم بگوییم بلکه خودشان، این مسیر را بهتر می‌دانند.

وی افزود: مردم ما به خوبی درک می‌کنند و همواره پشتیبان کشورشان هستند و بهترین انتخاب را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دانستن صورت مسئله نیمی از راه حل آن است، ادامه داد: رئیس جمهور باید صورت مسئله مشکلات کشور را بداند و سپس آن‌ها را حل کند و نه آن را پاک کند، درد مردم برای رییس جمهور ملموس باشد.

حقوقی اظهار کرد: با وعده دادن نمی‌شود، کشور را مدیریت کرد بلکه باید برای خدا کار کند، خداشناس باشد و درد مردم را بداند و از ایده سایر نامزدها نیز استفاده کند.

گیر کردن در گودال حاشیه‌ها فقط درد و مشکل مردم را تشدید می‌کند

نباید آینده کشور را به دست ای کاش‌ها بسپاریم/انتخابات پرشور نشان دهنده اقتدار کشور

زارع نیز گفت: نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم که تایید صلاحیت شده‌اند، به طور قطع یکسری ویژگی‌های خاص دارند که مورد تایید هستند.

وی افزود: رئیس جمهور منتخب و اصلح باید از دل مردم باشد، برای حل مشکلات مردم برنامه داشته و کار کند.

وی تاکید کرد: هم جهت بودن مسیر سه قوه کشور، مسیر پیشرفت و آبادانی را برای ریاست جمهوری در مدیریت کشور هموار می‌سازد در غیر این صورت گیر کردن در گودال حاشیه‌ها فقط درد و مشکل مردم را تشدید می‌کند.

زارع، لزوم توجه به فساد در کشور و تلاش برای رفع ریشه‌ای آن و به خصوص توجه اساسی به مشکلات اقتصادی و حل آن‌ها را جزو کارهای ضروری و اولویت دار رئیس جمهور چهاردهم عنوان کرد.

سوابق ورزشکاران شرکت کننده در میزگرد انتخاباتی

محمد گنجی نژاد، عضو اسبق تیم ملی ووشو که در سال ۱۴۰۰ طلای تیمی مسابقات اعزامی به بازی های آسیایی را کسب کرد.

وی که اکنون سرمربی تیم تالو آذربایجان شرقی است، خودش را برای مسابقات جهانی چین در سال جاری آماده می کند و در تیمی که برای نخستین بار مدال نقره رشته تالو را در ۲۰۰۶ مالزی برای کشور به دست آورد، حضور داشت.

امیر حقوقی، عضو تیم ملی وزنه برداری و قهرمان جهان و دارنده مدال آسیایی است که از او به عنوان نخستین ورزشکار مدال آور استان در رشته وزنه برداری یاد می‌شود.

وی در حال آماده سازی خود برای مسابقات جهانی وزنه برداری بحرین در وزن ۱۰۲ کیلوگرم است.

مهناز زارع، عضو سابق تیم ملی قایقرانی کشور است و اکنون کار مربیگری را ادامه می‌دهد و شاگردان خود را برای مسابقات کشوری و المپیادی آماده می‌کند.

نظر شما