شناسهٔ خبر: 64021923 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر علوم:

شناسایی نبوغ دانشمندان جوان در دانشگاه اتفاق می‌افتد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شناسایی نبوغ دانشمندان جوان در دانشگاه اتفاق می‌افتد و باید برای توسعه آن تلاش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل در آیین اختتامیه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که با حضور پژوهشگران و دانشمندان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، ، ضمن تبریک به اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزیده اظهار کرد: از خداوند بزرگ خواستارم شما دانشمندان در سپهر علم ایران و جهان همچون خورشیدهای درخشان بدرخشید. 

وی افزود: چند روز پیش، پایگاه استنادی جهان اسلام فهرست بیش از ۴۰۰ نفر از دانشمندان یک درصد علوم انسانی و علوم بومی را معرفی کرد و نام رئیس دانشگاه تهران هم جزو آن لیست بود و باعث افتخار است. 

زلفی گل با بیان اینکه خیرین علمی با حمایت‌های مالی خود باعث پیشرفت کشور و خوشحالی دل دیگران می‌شوند و مسیر آینده علمی دانشجویان را تغییر می‌دهند؛ تاکید کرد: انتخاب هوشمندانه بنیاد جمیلی در ورود به عرصه علوم پایه و گزینش برترین‌های علوم پایه علاوه بر سرآمدی علمی نگاه ویژه آن‌ها به حوزه فناوری است که یکی از ابتکارات و نبوغ خاص به شمار می‌آید که در برگزاری و مدیریت جشنواره به کار گرفته شده است. 

وزیر علوم ادامه داد: خیرینی که حامی علم و فناوری هستند، سرمایه‌گذاران علمی کشور هستند و باید قدردان آن‌ها بود؛ زیرا باعث می‌شوند دانشمندان در سطح جهانی مطرح شوند. 

زلفی گل گفت: شناسایی نبوغ اندیشمندان جوان در محل دانشگاه اتفاق می‌افتد و باید به آن توجه کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما